Markaların kaderi mağazalarda
yazılıyor. Her 10 kişiden sadece 2’si, mağazaya girdiğinde sürekli kullandığı
markayı satın alıyor...
Alışverişçilerin %70’i,
satın alma kararını mağaza içerisinde veriyor
‘Markaların kaderi,
mağaza içinde yazılıyor’ diyerek sözlerine başlayan REM People Yönetim Kurulu
Üyesi Emre Haraççıoğlu, şunları söyledi: “Yapılan araştırmalarda, alışverişçilerin
%70’i, satın alma kararını büyük oranda mağazanın içinde veriyor. Alışveriş
kararları mağaza içerisinde verildiğine göre, markaların mağazalardaki görünürlük
başarısı büyük önem kazanıyor. Pazarlamacılar, mağazalardaki marka imajını
güçlendirmek için daha akılcı ve hedefe yönelik programlar geliştirmelidir ve
bu programlar güçlü tanzim teşhir uygulamalarıyla desteklenmelidir” dedi.
Markalar,
alışverişçilere mağazada dokunduğu oranda başarılı oluyor
Hangi marka ürün satın alınacağı
kararının büyük oranda mağaza içerisinde verildiğinin altını çizen Emre Haraççıoğlu, şunları kaydetti:
“Alışverişçilerin %70’i
plansız alışveriş yapıyorsa, geriye kalan %30 gibi hala alışverişini planlayan
bir kitle var. Fakat bu oran, yanıltıcı olmasın. Planlı alışveriş yapan
yaklaşık %30’luk kitle, sadece ihtiyacına göre ne alacağını belirliyor. Hangi
marka ürünü satın alacağının kararını ise, büyük oranda mağazada veriyor. Planlı
alışveriş yapan %30’luk bölümün, %10’u ise mağazadaki alışveriş sırasında almayı
planladığı markayı değiştirebiliyor. Bu durumda, her 10 kişiden, sadece 2 kişi
mağazaya girdiğinde sürekli kullandığı markayı satın alıyor” diye konuştu.
Tüketicinin gözünün
önünde olan ürünler, alışveriş sepetine giriyor
Markaların etkin görülebilir olmasının önemine vurgu yapan Emre Haraççıoğlu,
şunları anlattı:
“Alışverişçilerin %20’den
fazlası, mağazaya girdiğinde daha önce hiç planlamadıkları ürünleri alarak çıkıyor.
Nitekim her 4 kişiden 1’i, o anda rafta ya da diğer teşhir alanlarında kendisine
en çok görünen ürünü satın alıyor. Alışverişçilerin %60’dan fazlası da, hangi
markadan ne kadar alacağına mağazanın içinde karar veriyor. Kısaca, mağazalardaki
markalar, etkin görülebilirlik sağlandığı oranda şansını arttırır, aksi halde
olumsuz senaryolar ortaya çıkar. Özetle, göz önünde olan ürünler, alışveriş sepetine
girmektedir” şeklinde konuştu.
Alışverişçilerin
%10’u ise, aradığını bulamadığı için mağazadan ayrılıyor
Her 10 kişiden 1
kişinin aradığını bulamadığı için hiçbir şey satın almadan mağazadan çıktığını
anlatan Emre Haraççıoğlu, şunları kaydetti:
“Belki o an aradığı ürünler,
mağazada herhangi bir yerde bulunsa bile, etkin bir görülebilirlik sağlanmadığı
için alışverişçiler mağazadan ayrılabiliyor. Bu durum gösteriyor ki, mağaza
içerisinde alışveriçileri yakalamak için onların ilgisini çekecek pazarlama
aktiviteleri düzenlemek ve etkili tanzim teşhir yapmak oldukça kazançlıdır. Çünkü
alışverişçi, mağazaya satın alma niyetiyle ve para harcamaya hazır olarak girmektedir.”
dedi.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder
Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.