8 Ocak 2012 Pazar

Pırasalı Poğaça...

Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı süt
2 kaşık yoğurt
1 kabartma tozu
1 çay kaşığı tuz
Aldığı kadar un
1/2 çay bardağı ruşeym
1/2 su bardağı sıvı yağı
Çörek otu

Yapılışı:
Pırasaları ince ince kıyıp bir tencerede az sıvı yağ ile kavururuz. Ocağı kapattıktan sonra pırasanın içine 1 çay kaşığı tuz ve kırmızı biber ekleyerek karıştırırız.
• Tüm malzemeleri karıştırarak hamuru yoğururuz. Ele yapışmayacak şekilde olduktan sonra elimizle küçük bezeler halinde parçalar alıp el yordamı ile yuvarlayarak avuç ayası büyüklüğünde açarız. İçine önceden kavurduğumuz pırasayı 1 tatlı kaşığı civarında doldurarak yuvarlak kapatıp tepsiye yerleştiririz...

Afiyet olsun. :)

5 yorum :

  1. Pırasalı börek yedim fakat poğaçasını hiç yememiştim denemek lazım eminm çok güzel olmuştur.Elinize sağlık.Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Yağmur, ben bunun mayalısını yapıyorum,süper oluyor. Seninkini de deneyeceğim.
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Böreğini çok sık yaparım poğaçayı denememiştim güzel bir seçenek canım benim ellerine sağlık;)Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  4. Bende böreğini çok sık yaparım fakat poğaçasını ilk kez duydum. Pırasanın kök kısmından mı yaptınız yoksa yapraklarından mı??? Bir de ölçüsü nedir acaba:))) Denemek istiyorum en kısa zamanda ellerinize sağlık :)))Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kusura bakmayın yoğunluktan yanıtlayamadım... 2-3 tane pırasa yeterli. Zaten pişirirken azalıyor biraz. :) Sevgilerimle...

      Sil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.