13 Mart 2012 Salı

Havuçlu Tarçınlı Kek...

Sevgili http://hunerlibayanlar.blogspot.com sitesinden aldığım bu tarifi yakın arkadaşlarım bana geleceği zaman malzemenin havuçtan yana olmasından dolayı havuçlu kek yapmaya karar verdim. Sevgili Müge'nin bu sitesinde olan bu tarif gerçekten iyi sonuç verdi. Ben beğendim umarım siz de beğenirsiniz...
Malzemeler:
4 Adet yumurta
1 su bardağı sıvı yağ
2 su bardağı şeker
3 su bardağı rendelenmiş havuç
2,5 su bardağı un
1 su bardağı (iri çekilmiş) ceviz
1 adet limon kabuğu rendesi
2 tatlı kaşığı tarçın
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Bir avuç damla çikolata

Yapılışı:
Öncelikle yumurtaları ve şekeri çırpma kabına koyarak şeker eriyinceye kadar çırparız. Yağı ekleyin ve çırpmaya devam ederiz. Unu, tarçını, kabartma tozunu ve vanilyayı ayrı bir kaba eleriz. Limon kabuğu ve havuç rendesini ekleriz. Şekeri, yağı ve yumurtayı ayrı bir kapta çırparız. Karışıma ekleyerek el çırpıcısı ile çok az daha karıştırırız. Ben damla çikolatada attım içine görüntü için. Bir kaşık ile tek bir hareket ile karıştırırız. Kek kalıbını önceden yağlayıp üzerine biraz un serperiz. Soğuk fırına 180 C ayarlayarak koyarız takribi 40-45 dk. kürdanı temiz çıkarana kadar pişiririz. Yalnız malum fırınımızın ayarını bilmek gerekiyor. O nedenle son dakikalarda dikkatli olmakta fayda var.

Afiyet olsun. :)

4 yorum :

  1. Bayılırım havuçlu tarçınlı keke :) Nefis görünüyor. Elinize sağlık. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  2. Havuçlu Tarçınlı güzel keklerden bir tanesidir. Havuçla tarçının birleşimiyle ve damla çikolatanın karışımıyla güzel bir lezzet oluşturmuş.

    YanıtlaSil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.