9 Şubat 2015 Pazartesi

Capuccino Balkabağı Çorbası ve Türkmen Saçak Peyniri...

CookPlus etkinliğinden bir yemek tarifim daha. Tadını çok beğendiğim ve ilk kez denediğim bir çorba bu. Tam da zamanı. Mutlaka deneyin derim... :)

Malzemeler:
2-3 diş sarımsak
1 iri dilim balkabağı
1 baş kuru soğan
1/2 paket krema
2 yemek kaşığı zeytinyağı
Az karabiber
Az tuz
500-750 gr tavuk suyu

Hazırlanışı:
Soğan ve sarımsağı çok ince boyutlarda doğrayın. Zeytinyağını derin bir tencereye koyup üzerine doğranmış soğan ve sarımsağı atıp kavurun. Balkabağını küp küp doğrayın ve tencereye ilave edin. Tavuksuyunu verip kabak yumuşayıncaya kadar pişirin. Sonra blenderdan geçirin. Kremayı ekleyin ve karıştırın. Sonra kase ya da benim gibi fincana koyun ve üzerine peyniri ekleyip servis yapın.

Annem diyor ki çeçil peyniri de olabilir. :)

13 yorum :

  1. Değişik bir tarif olmuş,ellerinize sağlık.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. çocukların sevebileceği bir lezzet midir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklar belki lezzet bakımından sevmeyebilirler. Hafif ve güzel ama malum çocuklar daha yoğun tadları seviyorlar.

      Sil
  3. Ellerine sağlık canım balkabağı çorbasını oldum oladı severim... Ama diyet durumları sebebiyle bu aralar kremasız; bol acılı ve bol zencefilli tüketiyorum...

    YanıtlaSil
  4. Balkabağı çorbasını oldum olası severim, bu ara diyet sebebiyle kremadız ama bol acılı ve zencefilli tüketiyorum... Denemeni tavsiye ederim hem yağları da yakıyor...

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. çok değişik ve güzel görünüyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Yağmur cuğum ellerine sağlık. Senin Elinden ne güzel olmuştur. Bu havada nefis olur.

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık bende balkakağı çorbası sevenlerdenim. Çok güzel oluyor. Bu arada süt reçelini ben de geç deneyenlerdenim ama çok lezzetli oldu. Denemelerim devam edecek

    YanıtlaSil
  8. Yağmur'cum ziyaretin için çok teşekkür ederim.Farklı bir çorba ve sunum olmuş ellerine sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Enfes görünüyor canım,ellerine sağlık...kış çorbası olmuş,vitamin deposu...

    YanıtlaSil
  10. Sunum çok hoş canım. Bal kabağını severim ama çorbasını denemedim henüz, ama adı güzel gibi geldi sen yapınca ;)

    YanıtlaSil
  11. Canımm ne kadar güzel bir sunum bayıldım:) Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Balkabağını tatlı olarak çok severim,çorbasını hiç denemedim.Tarifinizi sık kullanılanlara ekledim.Mutlaka deneyeceğim.Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.