17 Kasım 2009 Salı

Şıllık Tatlısı...


Öncelikle çocukluğumun en favori tatlılarından birisi olan şıllık tatlısıdır. Yapımı basit ve kısa lezzeti ise benim damak zevkime göre leziz... :)) Yalnız yaparken fotoğraflayamadım (hemen yenildi). Fotoğrafını internetten kopyaladım. O nedenle fotoğrafa sitemin logosunu yapıştırmadım. Umarım en yakın zamanda yeniden yapıp kendi fotoğrafımı yayınlarım inşaallah.

Malzemeler;
1 su bardağı su
1/2 kg süt
2 yumurta
250 gr un
250 gr ceviz
Yağ

Şerbeti için;
1 kg şeker,
1 kg su

Yapılışı;
Sütü geniş bir kaba koyun. İçine 2 yumurta kırın ve sütle çırpın. Un ilave edilerek, hamur iyice çırpılır. Yağlanan teflon tavaya kepçeyle dökülür. Ekmek gibi arkalı önlü pişirilir. 5 adet pişirince arasına bolca ceviz konur ve baklava gibi düz kesilir. Daha önceden şerbetini hazırlanır. İşlemler bitirildikten sonra üzerine şerbeti dökülerek sıcak servis yapılır...

Afiyet olsun...

3 yorum :

  1. Bu tatlıyı denemeyi çok isterim.
    Çok lezzetli olduğuna eminim.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar pratikmiş, evdeki malzemelerle yapılması da ayrı kolaylık.İsmine de bittim, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Canım Dilek hem pratik hem de ismi süper. :))

    YanıtlaSil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.