4 Mayıs 2012 Cuma

Fırında Patlıcanlı Kebap...

Sizlere yine yöremin bir lezzetini yani patlıcanlı kebabın fırında yapılmış halinin tarifini veriyorum. Malum patlıcanlar yeni yeni çıkmaya başladı. Ben sera yemiyorum. Bir bahar açılışı yapalım dedim. Yazın inşaallah sizlere mangalda olanınında tarifini vereceğim. :)

Malzemeler:
1 kg kıyma (1/2 kg dana döş, 1/2 kuzu boşluk) 1 defa çekilmiş.
2 kg patlıcan

Hazırlanışı:
Kıyma makinasından 1 defa çekilmiş kıymaları bir yoğurma kabının içerisinde iyice karıştırıp içine tuz atılır. Arzuya göre çok az karabiberde atılabilir. Ben pek karabiber kullanmamaya çalışıyorum. Tercih sizin. :) Patlıcanları yıkayıp 5-6 cm büyüklüklerinde parçalara ayırıp yaklaşık bir patlıcan çok büyük değilse 4 parçaya bölünüyor. Kıymayı yaklaşık bir ceviz büyüklüğünde iki patlıcan arasına koyarak pişireceğimiz fırın tepsimize yerleştiririz. Eğer istediğimiz gibi kuzu boşluk bulamazsak et çok kuru olacağından içine çok az zeytinyağı koyarız.

Fırında 250 C'de 50 dk kadar pişiririz. Patlıcan elle üzerinden bastırdığımız zaman yumuşak bir hale gelince fırından çıkarıp servis yaparız.

Afiyet olsun.

17 yorum :

  1. annemde çok sık yapar yağmurcuğum, çok lezetli ve hafif bir lezzet ellerine emeklerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Gece yarısı bitirdin beni buralarda bitirdin..
    Nasıl severim anlatamam..
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi Meliha'cım elimden birşey gelmiyor. Maalesef çok lezzetliydi. Dayanamadım paylaşıverdim. Amannnnnn bitti zaten. Boşver... :)))))

      Sil
  3. yağmur varya çok fenasın yeminle sabahtan beri patlıcan kebap diye sayıklıyorum. Bu diyet olayına sinir olacam akşama tavuk salata var :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Salatan afiyet olsun canım. Yaptık ama 2 gün yedik koca tepsiyi 4 kişi. Öperim...

      Sil
    2. Yağmur'cum ellerine sağlık canım.Çok severim karedenizli olmam bu durumu değiştirmiyor:)

      Sil
    3. Damaktan Kalbe'cim değiştirmiyor. Neden sevmeyesin. Yemek yemektir. :)) Yaşasın yemek yemek...

      Sil
  4. Off Yağmur, ben bunu yarın denerim.Eline sağlık, arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok basit ama bir o kadar lezzetli bir tarif. Ayrıca yanına kuru soğan ve yeşil biber. Açık lavaş ekmek. Of of ne gidiyor bilemezsin. :))

      Sil
  5. Çok severimmm:))ellerine sağlık yağmur harika görünüyor:) sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Eski de olsa paylaşım için teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ziyaretiniz ve yorumunuz için.. :)

      Sil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.