15 Nisan 2014 Salı

Ades...

Malum yöresel yemeklerimdir ağırlıklı önem verdiğim. Ötekileri paylaşsamda göz nurum bu yemekler. Çünkü hem faydalı olduğunu düşünüyorum hem de geçmişten gelen bir yemek bana daha sağlıklı gibi geliyor nedense. Ades bizim memlekette mercimek çorbasının özel salatası ile birlikte sunulan yemeğine deniyor. Ben çok seviyorum. Çocukken yemekte zorlanırdım ama büyüdükten sonra favori yemeklerimden. :)
ades, salata, yoresel salata, yoreselyemekler, mercimek corbasi, corbalar, sanliurfa mercimek corbasi
Malzemeler:
Çorba için:
2 su bardağı mercimek
1 baş kuru soğan (küçük)
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı tuz

Salatası için:
2 baş kuru soğan
Sumak
Pulbiber
1 bağ maydanoz

Hazırlanışı:
Mercimeği ayıklayıp, yıkayıp büyük bir tencerede üzerine 1,5 litre kadar su ekleyin. Tuz, zeytinyağını ekleyip pişmeye bırakın. Maydanozları yıkayıp ince doğrayın. Soğanları jülyen kesim ile enine ince kesin. Üzerine sumak, pulbiber atarak iyice karıştırın. Pişen mercimekleri blendırdan geçirip bir taşım kaynatın ve tabaklara koyun. Tabakları koyduktan sonra fotoğraftaki gibi her birinden alarak karıştırmadan servis edin.

Afiyet olsun. :)

26 yorum :

  1. Ellerinize sağlık afiyet olsun sizlere :)

    YanıtlaSil
  2. aaa mercimek çorbasının içinde soğan saltası gerçekden çok farklı ellerine sağlık. yöreler ne kadar farklı lezzetler sunuyor bizlere..g+

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle. Yöresel lezzetlere o nedenle bayılıyorum. =) Teşekkürler canım.

      Sil
  3. Mercimek çorbasına farkli bir yorum. Çok cok guzel.elinize saglik:)

    YanıtlaSil
  4. çok değişik ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. ilk defa duydum canım.ama çok lezzetli görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Gayet lezzetli oluyor. Deneyin bence. :)

      Sil
  6. Adını ik defa duydum ama mercimek çorbasına bayılırım …
    Ellerine sağlık canım…
    Sumak soğan ,maydanoz karışımı değişik bir lezzet vermiştir …
    Sevgiler canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım yaa kesinlikle. Gel bir gün yapayım sana. Öpüyorum :)

      Sil
  7. değişikmiş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Mercimek Çorbasina farkli yorum olmuş. Ellerine sağlık cnm. Öptüm

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık canım.. Bende çok severim mercimek çorbasını ama soğanlı hiç yemedim..:))

    YanıtlaSil
  10. ne güzelmiş,tebrik ederim yaşattığın ve tanıttığın için
    g +

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım elimden geldiğinde böyle tarifler paylaşmaya çalışıyorum. Ama şu da var ki yöresel lezzetlere önem verilmiyor. Varsa yoksa pasta börek. Sayfa gösterimlerinden bak paylaşımlara sen de göreceksin ablacım. :)

      Sil
  11. ellerine sağlık yağmurum.:)
    var mı böylesi güzel tatlar gibisi,he biri apayrı güzelliklte..
    öperim canım..
    g+ ;)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Vavvvv süper bir lezzet.yöresel tarifler her zaman favorimdir.eline saglık canım.

    YanıtlaSil
  13. Ellerine sağlık canım mercmek çorbasısının farklı bir sunumu denemek için not alındı sevgiler..:)

    YanıtlaSil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.