28 Nisan 2014 Pazartesi

Ev yapımı acı biber sosu...

Acı biber benim gibi Urfa'lı olanlara mahsus görünüyor ise de benim 2-3 katım acı yiyen çok farklı yörelerin insanları ile tanıştım hayatımda. Ben çok seviyor ve yemeklerimde sık olarak kullanıyorum. Geçenlerde annemle birlikte yöresel ürünler satan daimi alışveriş ettiğim bir dükkana gittim. Sahibi yaşlı bir amca. Getirmiş biberleri kasa kasa. E bir de Urfa'dan gelmiş. Hiç kaçırmadım. Aldım bir kasa biberi. O kadar biberi ne yapacağız diye annemle düşünürken aklıma acı biber sosu geldi. Başka türlü uzun vadede tüketemezdim. 
evde aci biber sosu, biber sosu, aci biber sosu, ev yapimi sos, ev yapimi aci biber sosu, yoreselyemekler, aci biber tarifi

Sizlere oranlı bir malzeme listesi yazmayacağım. Sadece yapılışını anlatacağım. Zira kimse benim gibi kasayla yapmaz sanıyorum. :) Yazmak gerekirse biber, turşuluk tuz ve az su kullandım.
Önce hepsini yıkayıp doğradım. Sonra koydum bir tencereye. İçine tuz ve çok az su ekleyip ocağı yaktım. Ara ara karıştırdım tahta kaşıkla. İyice kaynadığına kanaat getirdikten, yani çok yumuşak kıvam aldıktan sonra tencereyi ocaktan alıp blenderdan geçirdim. İyice püre haline geldi. O halde de yaklaşık 20 dk kadar kaynattım. Yalnız dikkat edin her türlü salçayı yaparken ciddi sıçrama yapıyor. Elinize, gözünüze dikkat. :)
Şunu da yazmadan geçemeyeceğim; ben tohumlarını ve kabuklarına kişisel olarak değer verdiğim için içinde bıraktım. Normal şartlarda iri demir süzgeçten geçirip o şekilde koymanız gerekir.

Güzelce kaynadıktan sonra yeni aldığımız kavanoz veya sadece yeni kapak kullanarak aynı konservedeki gibi kavanozlara bekletmeden iyice doldurup kapağını hemen kapatıp ters çevirerek soğumaya bırakın. Tüm kavanozları aynı şekilde doldurun. Hepsi soğuduktan sonra kavanozları düz konuma getirip kilere koyabilirsiniz. İstediğiniz aralıklarla kavanozları açıp tek tek kullanın.

Afiyet olsun.

19 yorum :

  1. Acıyı seven biri olarak canım çekti vallahi. Kısır olcak birde.. İştah açar artık. Ellerien sağlık ve afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yaa sosuna baharat koymadım her türlü yemekte tüketebileyim diye. Çok sağol ablacım. :) <3

      Sil
  2. geçen sorduğun biberler sanırım,maşallah çok güzel değerlendirmişsin,afiyetle tüketin
    g +

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canım harika olmuşlar …
    Bende acıya bayılanlardanım bunlar fazla aldığın biberler dimi nasılda güzel olmuşlar…
    Afiyetle tüketin inşallah güzel günlerde canım benim…
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Evet canım. Çok fazla vardı. Ancak böyle yaptım. Ama çok nefis oldu vallahi. Çok sağol canım benim. Öpüyorum seni, sevgiyle. :)

    YanıtlaSil
  5. Acıyla hiç aram yok ama eşim bayılır sizlere afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  6. nefis görünüyor ellerine sağlık, bende çok severim acıyı ama dokunuyor :( afiyetle üketin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de isot haricinde tüm biberler rahatsız ediyor. İsotla deneyin bir de. Çok teşekkürler... :)

      Sil
  7. Ekmek banasım geldi Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Bir Urfalı olarak ben de bilirim bu acı biber sosunu. Hele bir de dediğiniz gibi biber Urfadan gelmişse acısı da iyi olur:) Elinize sağlık. Afiyetle tüketin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Çağnur hanım Urfa'dan gelmişti. Çok sağolun. :) Sevgiler...

      Sil
  9. oyyyy ne lezzetli göründüler gözüme:) hem lezzet hem renk verir yemeklere...emeginize saglık...

    YanıtlaSil
  10. Hii naptın Yağmurum tam benlik çok severim, bayılırım nefis olmuş bir kavanoz alsam çıkarken harika olurdu..Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım sağolasın. :) Ben de çok seviyorum. Lezzetli oluyor. Hazır gibi tatsız tuzsuz değil. :))

      Sil
  11. çok aşırı olmamak kaydıyla acıyı bende severim, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.