24 Mart 2014 Pazartesi

Frambuazlı Yaş Pasta...

Geçenlerde kardeşimin yakın arkadaşının doğum günüydü. Benden pasta yapmamı istedi. Ben de deneyimledim. Harika bir sonuç çıktı. 15-20 kişi yemiş ve bayılmışlar. Hatta parayla yapar mısınız diyenler oldu. Mutlaka deneyin. Çok lezzetli ve hafif oluyor. :)
evde pasta, evde yas pasta nasil yapilir, pasta yapimi, pratik pasta, frambuazli pasta, kakaolu pasta, frambuazli kakaolu pasta, pandispanya nasil yapilir, gercek pandispanya
Tarif için tıklayın...

Malzemeler:
Kakaolu Pandispanya (Nişastalı, 24 cm’lik kalıp için)
4 adet yumurta,
4 kahve fincanı toz şeker,
4 kahve fincanı un,
1 kahve fincanı nişasta,
2 yemek kaşığı sıvı yağ,
3 yemek kaşığı kaynar su,
1 pk dr. oetker kabartma tozu,
pk dr. oetker vanilya,
1 yemek kaşığı dr. oetker kakao

Hazırlanışı:

Pandispanya Yapılışı:
Yumurta aklarını bir büyük kasede krem şanti kıvamına gelinceye kadar çırpın. 2 fincan şekeri ekleyin. Koyduğumuz şeker eriyinceye kadar çırpmaya devam edin. Başka bir kasede daha önceden ayırdığınız yumurta sarılarını, 2 fincan kalan şeker ve 2 yemek kaşığı kaynar suyu 7 dakika şekeri etirecek kadar çırpın. Şeker eriyince yağı ekleyin ve çok az çırpın. Un, nişasta, kakao, kabartma tozu ve vanilyayı eleyelim. Yumurta akları ve sarıları ile birleştirerek çok az karıştırın. Üzerine elediğimiz toz malzemeleri dökerek pasif bir karıştırma yapın. Bunun için çırpma teli veya tahta kaşık kullanmamız daha iyi sonuç verir. Yağlanmış ve unlanmış kalıba dökerek (varsa fırın kağıdı kullanın), önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 40-45 dakika batırdığınız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin. Pişme işleminin son aşamasına kadar kesinlikle kapak açmayın. Çünkü pandispanyanız hemen sönecek ve bir daha kabarmayacaktır.


Not: Pandispanyanızı kolaylıkla kesebilmemiz yani 2 kat ayırabilmeniz ve çok daha lezzetli olması için bir gün önceden pişirin.


Pasta için

Malzemeler:
1.5 pk krem şanti (Bir kutudan 2 paket çıkıyor. Bir tanesinin yarısını ayırın.)
1 paket kakaolu pasta dolgu kreması
1 kutu Süperfresh frambuaz (gerektiği kadar kullanın)
4 su bardağı süt
1/2 pk damla çikolata
100 gr hazır frambuazlı soğuk jöle

Pastanın Yapılışı:

Önce akşamdan pişirmiş olduğumuz pandispanyayı büyük bir bıçak yardımıyla eşit biçimde ortadan ikiye böleriz. Üst katını alıp pastayı servis yapacağımız kaba yerleştiririz. Bir tatlı kaşığı ile pandispanyayı süt ile ufak ufak ıslatın. Krem şantiyi 1.5 su bardağı buzdolabında soğutulmuş süt ile çırparak kıvamına getiririz. Dolgu kremasını ise 1 su bardağı süt ile çırpın. Islattığımız pandispanyanın üzerine dolgu kremasını kenarlarından yaklaşık 1 cm boşluk kalacak şekilde kaşık veya spatula yardımı ile yayın. Üzerine damla çikolata ve frambuazı eşit miktarda dağıtın.
Ayırdığımız diğer parça pandispanyayı üzerine bastırmadan kapatın. Üzerine krem şantiyi varsa spatula yoksa yemek kaşığının sırtı ile yayın. En üstüne sıkma torbası veya aleti ile istediğiniz aralıklarla beze şeklinde krem şanti sıkın. Bir kasede jöleye 1 yemek kaşığı soğuk su koyarak iyice kaşıkla çırpın. Su ile birbirine yedirin. Ortasına doğru frambuazları koyarak üzerine frambuazlı soğuk jöleyi eşit miktarda dökün. Ve buzdolabında servis yapana kadar bekletin.

Afiyet Olsun.

30 yorum :

  1. Ellerine sağlık canım.. Ben çok severim frambuazlı pastaları..:)) Sevgiler canım.. G +

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet frambuaz çok güzel lezzet katıyor. Çıtır çıtır. :) Sağolasın.

      Sil
  2. görüntü lezzet mükemmel deee kalorisi olmasa biz de rahatlıkla yiyebilsek :)
    afiyetle
    g+

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah kalori, vah kalori. Öldürmüyor süründürüyor. :) Evet çok dikkat etmek gerek. Sağol ablacım. :)

      Sil
  3. Olsada yesek frAmbuazli pastayi cok severim. Ellerine sağlık cnm :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yaa ben de ilk kez denedim. Süper oldu. :) Sağol.

      Sil
  4. Soguksa hele tadina doyulmaz, ellerine saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet zaten sıcak olsa erir krem şanti. Soğuk soğuk tüketmek gerek. :) Sevgiler...

      Sil
  5. vuuuuu nekaaa güzel görünüyor öylee eline koluna sağlıkkkkk canım harikaaaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi o kaaa güzel olmuş ki. Ben de bayıldım. :) Sağol tatlım.

      Sil
  6. afiyetler olsun. İyi geceler ve ellerien sağlık.. SEN APARSINDA GÜZEL OLMAZMI?
    AZ ÖNCE BİR SİTEDE GEZİNDİM. iism vermiyorum. fakat maşallah bayağı yrum vardı. demek bizler egelinmiyor ve yazılmıyor :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben daha önce yapmıştım. Bu kadar güzel olmamıştı. Bu defa oldu galiba ablacım. Çok sağol. Ayrıca haklısın. Başka bloglara çok gezinti yapıyorlar. Birazda o yapılanlar çok geziyor. Ondan da kaynaklanıyor. Sevgiler. :)

      Sil
  7. Canım günaydın,
    Pastan harika görünüyor. Tarifi hemen not aldım :))) Bende çok özeniyorum çok güzel bu işi yapan arkadaşlarımız var. Pandispanyanın çökmesi beni en korkutan şey aslında. Çekiniyorum o yüzden pasta yapmaya. Ellerine sağlık çok beğendim canım, maşallah sana. Öpüyorum çok, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim ben öğrendim püf noktasını. Kesinlikle fırının kapağını açmıyorsun ve doğru tarif. Yukarıdaki tarif tam tarif. Köpük gibi, sünger gibi oluyor. Ben bile hayran kaldım pandispanyaya. Mutlaka dene. Ben yaptıysam sen hayli yaparsın. Sağolasın. :) Sevgiler.

      Sil
  8. çok severim nefis görünüyor, ellerine sağlık, sevgiler

    YanıtlaSil
  9. bir blog için g+ çok önelidir benden artıladım ki daha çok kişiye ulaşsın sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın. Orada benim bayağı takipçim var. Sanırım 750 civarı. Bu da yeni bir google plus'cı olarak iyi bir rakam. Deneyelim. Şimdiden ben hayrını görmeye başladım. :) <3

      Sil
  10. Nefissss olmuş Yağmurcum elerine sağlık…
    Pasta da çikolatalı frambuazlı pastaları tek geçerim…
    Afiyetler olsun en kısa zamanda senin ellerinden tadına bakmak iserim haberin olsun şekerim…
    Sevgilerimi bırakıyorum ve sımsıkı sarılarak öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım. Ne demek, her zaman beklerim. Ben de seni öpüyorum canım. Sevgiler, selamlar. :) <3

      Sil
  11. Ellerinize sağlık çok güzel ve iştah açıcı görünüyor :)Artılandı Belgüzar Yılmaz Yıldız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ziyaretiniz çok sevindirdi. Sağolun. :) <3

      Sil
  12. Ellerine sağlık Yağmurcum. Pasta enfes görünüyor...:)) Sevgilerimi bıraktımmm...:))))

    YanıtlaSil
  13. OFF öylece bakakaldım yağmurcum, tadı da görüntüde enfese benziyor bir dilim alma imkanım olsaydı benden mutluısu olamazdı herhalde..sebvgiler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yaa işin enteresan yanı çok fazla çevremden istek oldu bana da pasta yap diye diye. Çok hoşuma gitti. Teşekkür ederim canım. Ne demek her zaman buyur gel. Seve seve. Sevgiler. :)

      Sil
  14. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yemek kaşığının tersi ile ancak bu kadar yapabildim. Çok teşekkürler. 😊

      Sil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.