2 Nisan 2012 Pazartesi

Kaymaklı Kadayıf...


Oldum olası tatlıyı sıcak sevmişimdir. Buna sütlaç dahil. :)) Kaymaklı kadayıfta sıcak sunumlarımdan. Kadayıf ve künefe sevenlere ekstra bir lezzet. :)

Malzemeler:
Kaymağı için:
5 tatlı kaşığı irmik
1/2 litre süt

Şerbeti için:
3,5 su bardağı su
3,5 su bardağı şeker
Çeyrek limon

Kadayıf hamuru için:
400 gr taze tel kadayıf
100 gr tereyağı
İsteğe göre üzerine antep fıstığı

Yapılışı:
• Kaymağını yapmak için irmik ve sütü bir tencerede soğukken karıştırıp ocakta kaynamaya bırakırız. Kaynayıncaya ve katılaşıncaya kadar pişiririz. Ocağı kapatır soğumaya bırakırız.

• Şerbeti için malzemeleri ocağa koyup kaynamaya bırakırız. 5-6 dakika kaynadıktan sonra kaşıkla damlata damlata son damlaya kadar bekleriz. Eğer düşen damlalar hafif sünüyorsa şerbet olmuş demektir. Hemen ocağı kapatırız.

• Kadayıf için tereyağını pişireceğimiz tepsiye elimizle her tarafına eşit gelecek şekilde süreriz. Sonra kadayıf hamurunu kesme tahtasında ince ince doğrarız. Öncelikle aldığımız kadayıf hamuru taze olmalı. Yoksa istenilen sonucu alamayız. Kestiğimiz hamurun yarısını tepsiye eşit miktarda dizip arasına kaymağı yine eşit şekilde yayarız. Sonra geriye kalan yarısını tepsiye yayarak eşit gelecek şekilde dağıtırız. İki elimizi birleştirip hamuru bastırırız. İyice bastıralım ki dağılmasın. Bu işlem çok önemli. Önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişiririz. Daha sonra tepsinin aynı büyüklüğünde bir tepsi alıp fırından çıkardığımız tepsinin üzerine kapatırız. Dağılmasına izin vermeden bir çırpıda tepsiyi ters çevirip pişirdiğimiz aynı tepsiye tekrar koyarız. O yüzününde iyice kızarması gerekiyor çünkü… Sonra şerbeti fırından çıkardığımız tepsiye döküp 5 dk bekleyip şekeri çektikten sonra istediğimiz şekilde keserek sıcak servis yaparız.

Afiyet olsun. :)

26 yorum :

  1. MMMMMM ELLERİNE SAĞLIK CANIM HARİKA OLMUŞ:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. :) Çok lezzetliydi. Tekrar yapacağım en yakın zamanda. :)

      Sil
  2. merhaba sizi izlemeye aldım...
    kadayıf harika görünüyor...
    ellerinize sağlık...
    sizde beni izlemeye alırsanaız sevinirim...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Yağmurcum ben bu tarifi nasıl görmemişim, süper.Ama zor gibi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha facebook'ta paylaşmadım ondan canım. :) ayrıca çok basit. Sadece dağınık olmayacak ve iyice bastırılacak kadayıf. :) öpüyorum

      Sil
  4. öff yağmur ya ben şekerden uzak kalmaya çalışıyorum sen yapıyorsun olmadı bacım ama :D

    YanıtlaSil
  5. kadayıfı bende cok severım he de kaymaklı cok guzel gorunuyor ellerıne sağlık canım sevgıler..

    YanıtlaSil
  6. Ben de bayılırım
    Ama hiç denemedim.
    Eşimin denemeye niyeti var ama o da 1 senedir hala deneyecek
    Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok kolay, sen yap bence. Iş erkeklere kalırsa 1 sene daha yiyemezsin. :)

      Sil
  7. AAAA..
    KAYMAĞI İRMİK Mİ?
    ÇOK HOŞŞ BİR TARİF BU YAĞMURCUM..
    NOT ALDIM MÜSADEN OLURSA:)
    ALTINDA İMZAN EŞLİĞİNDE YAYIMLARIM YAPINCA..;)
    ELLERİNE SAĞLIK CANIM..
    SEVGİLERİMİ BIRAKTIM KEKİK KOKULU;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende diyorum bloğumu açınca bu kekik kokusu nereden geliyor. :) çok tatlısın canım sağol. Ayrıca izne ne hacet. Imzalı veya imzasız farketmez. Senin canın sağolsun. Öptüm. :)

      Sil
  8. Şu kadayıfın şerbetini vermeyi bana öğretenin kırk dakika kölesi olmaya karar verdim:)Yağmur'cum nefis ötesi görünüyor can çektiriyor olsa da yesek dedirtiyor kadayıf tatlın ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senin gibi birine ne ki şerbet yapmak. :) yapalı oldu 1 hafta. Yorumları okurken benim bile canım çekti. :) öpüyorum.

      Sil
  9. İsmini okur okumaz ağzım sulandı:))ellernize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ablacım. Ay bir daha yapsamda yesem. :)

      Sil
  10. senin bloğuna ne olmuş böyle yağmurcum,?tanıyamadım valla:)
    eline sağlık canım çok severim ve bende sıcak severim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım daha toparlayamadım. Logo tasarımı vs yapıcam. Onu yerleştiricem. Biraz iş var daha. Zeminden ve düzenlemeleden başladım. Alttaki fonu parayla satın aldım. :)) O kadar özeniyorum yani.

      Sil
  11. Ellerine sağlık Yağmurcum. Bayıldım ben bu tarife...Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok sağol. Eski bir tarif ama.. :-) denemelisin bence. sevgiler..

      Sil
  12. Ellerine sağlık canım, harika görünüyor :)))
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Ellerinize sağlık. Çok güzel bir tarif. İnşallah ben de yapacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uğrayıp yorum yaptığınız için çok mutlu oldum. Pratik bir tarif kanımca. Beğenirsiniz insaallah. Sevgiler. :-)

      Sil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.