9 Nisan 2012 Pazartesi

Tavuklu Ispanaklı Yoğurt Çorbası...

Bu dönemlerin en çok bulunan ve lezzetli bitkilerinden ıspanak. Geçen gün azıcık ıspanağım vardı. Anneme sordum bunu tarif etti ve bayıldım lezzetine. Çok ıspanak olursa elimde el açma börek, az olursa bundan sonra yoğurtlu çorbasını yapacağım. Yiyenler vardır ama ben ilk kez yedim ve yemeyenler için paylaştım. :)


Malzemeler:
• 300 gr ıspanak
• 2 tepeleme yemek kaşığı pirinç
• 1 tane Keskinoğlu tavuk budu
• 1 kase yoğurt
• 1 yemek kaşığı un
• Tuz
• 1 çimdik karabiber

Yapılışı:
Bir tencereye tavuk budunu haşlarız. Budu suyun içinden çıkarıp bir tabak içinde didikleriz. Suyun içine pirinci atarız. Piştikten sonra ıspanağı atıp 2 dk. kadar kaynatırız. Didiklediğimiz tavukları içine atarız. Bir kapta yoğurdun içine 1 kaşık un atarak çırparız. Sonra tavuk suyundan az az alıp çırpmaya devam ederiz. Sonra tencereye aktarıp 1 dk kadar kaynatırız.

Afiyet olsun.

9 yorum :

  1. ellerine sağlık yağmurcum..
    çok hoş görünüyor..
    hiç tadım yok bugün..
    yoksa aşırmıştım bu kaseyi;)
    mutlu haftalar canım..
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım yorumun için çok tsk ederim. :) sana da hayırlı bir hafta dilerim. :)

      Sil
  2. 000000h bu çorba çok lezzetli görünüyor...
    ellerinize sağlık...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. ellerıne sağlık canım cok guzel olmus benım tarıfım daha farklı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şu an yoldayım. Yarın unutmazsam bakarım senin tarife de. Selamlar :)

      Sil
  4. Yağmurcum bu ne güzel bir çorba,bayıldım.Ispanak bitmeden yapayım.Bu soğukta iyi de gider,sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım lezzeti tam benim damak zevkime göre. Ben çok sevdim. :) bence de denemelisin. Öptüm.

      Sil
  5. oy oyyy ıspanak hemide çorbası :)) bayıldım ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.