18 Mart 2014 Salı

Sütlaç...


Hayatta dışarıdan para verip yiyemediğim tek tatlıdır. Evde yapabildiğim tatlıları dışarıda yememek gibi adetim var. Çocukluğumdan bu yana değişmeyen lezzeti sizlerle paylaşmak istedim.

pirincli tatlilar, sutlac, sutlu tatlilar, sutlu tatli, tatli, tatlilar,
Malzemeler:
1 litre süt (soğuk olacak)
2 fincan pirinç
1,5 fincan şeker
1 litre su
Tarçın (isteğe göre)

Yapılışı:
Pirinçleri sudan geçirerek tencereye koyun. Üzerine suyu ekleyin. Pirinçler pişene kadar kaynatın. Sonra yavaş yavaş sütü ekleyin. Yalnız dibine yapışmaması için başında durup karıştırmak gerekiyor. Bu konuda annem çok müzdarip benden yana. Unutuyorum çünkü. :) Sonra tencereye şekeri ilave ederek karıştırırız. Sütlacı yaklaşık 3-5 dk kadar kaynatırız. Anneme göre özleşene kadar kaynatırız. :)) Sonrasında istediğimiz boy kaselere eşit miktarda koyarak soğumaya bırakın. 

Afiyet olsun.

16 yorum :

  1. Bayılırım sütlaça ellerine sağlık .... Bak şimdi aklıma düşürdün:)))

    YanıtlaSil
  2. Üzerine tarçın döküp bir tane bana ver :) Ellerine sağlık cnm :)

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım sütlaç olan eve davetsizde giderim :)

    YanıtlaSil
  4. Sütlü tatlilar her zaman favorim, klasik anne tatlisi , ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım klasik olan her yemek favorim aslında. Çok kaptırıp abuk subuk yemekleri yapmamak gerek. Bildik yemekler her zaman iyi sonuç verir. :) <3

      Sil
  5. bend eçok dikkat ederim. Dışarda birşey yiyeceksem mutlaka evde yapmadığım , yapamadığım mönüden seçerim.ELLERİNE SAĞLIK.. AFİYETLER OLSUN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle. Çok teşekkür ederim ablacım. Sağol. :)

      Sil
  6. ellerine sağlık, çok severim sütlacı, dışarıda satılanlar evdeki tadı hiç bir zaman veremezler zaten sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Bizim evde en sevilen sütlü tatlılardandır sütlaç. Ellerine sağlık canım. Nefis görünüyor. Size afiyetler olsun....:)) Sevgilerimi bıraktımmmmm.....:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım ziyaretin için. Benden de sevgiler, selamlar olsun. :)

      Sil
  8. Ellerine sağlık canım. Eşimin en sevdiği tatlılardandır.. Ben evde yapıyor da olsam dışarıda mutlaka yerim.. tadı kıvamı lezzeti ve sunum şekli hakkında benim yaptığımla ne gibi farklar var ona bakarım..:) Afiyetler olsun..Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O da bir bakış açısı tabi. :) Ben biraz el lezzetimi seviyorum birazda ondan kendim yapıp yemeyi tercih ediyorum genellikle. :)

      Sil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.