17 Ocak 2015 Cumartesi

Tandır Baklava... (Yabani Kırmızı Meyveli Sos ile)

Cookplus markasının bizi davet etmiş olduğu workshopta deneyimledim bu baklavayı. İsmi ve görüntüsü baklava. Kendisi ise etli bir yemek. Oldukça hafif. Değişik bir tarif arayanlara hoş bir sunum olabilir...


Malzemeler: (1 kişilik)
6 yaprak baklava yufkası
60 gr tandır
5 gr tereyağı
2 dal taze kekik
Çok az tuz
Çok az karabiber
Üzerine sürmek için tereyağı

Tandır için malzemeler:
1 kg kuzu eti
Taze kekik
Biberiye
3-4 diş sarımsak
Ayçiçeği
Alüminyum folyo

Hazırlanışı:
• Kuzu etini derin bir fırın pişirme kabına koyun. Üzerine sarımsak, taze kekik ve biberiye kıyıp karıştırıp düzleyin. Üzerini geçecek kadar ayçiçek yağı koyup alüminyum folyo ile kaplayn ve 160 derecede 4 saat pişirin. Fırından çıkardıktan sonra yağdan çıkarıp didikleyin.


• Tandırı tuz, karabiber ve taze kekik ile terbiyeleyin. Baklava yufkasına fotoğraftaki gibi sarıp üzerine tereyağı sürün.
Önceden ısıtılmış 180 derecedeki fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin.
Yabani Kırmızı Meyveli Sos
Malzemeler:
1 çay bardağı frenk üzümü
çay bardağı ahududu
1 çay bardağı vişne
çay bardağı zencefil turşusu
1 adet çubuk tarçın
Tuz

Hazırlanışı:
Meyveleri, turşuyu ve çubuk tarçını 1 çay bardağı su ekleyip kaynatın. Çubuk tarçını alıp rondodan geçirin ve tandır ile servis edin.

47 yorum :

  1. Görsel cennet. Şimdiden denemek için birkaç şey seçtim =)

    YanıtlaSil
  2. sunumu gerçekden harika ve çok değişik bir tarif ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. çok şık bir yemek olmuş, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık canımm, nefis bir görüntü..sevgilerimi bıraktım, takipteyim..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgiler canım ben de senin her türlü takibindeyim. :))

      Sil
  5. Bende geldim cnm etkinlikten takipteyim. Ellerine saglık, beklerim bende...

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar! İadeyi ziyarete geldim ama sizi izlemeye alamadım, çünkü izleyiciler şablonunuz gözükmüyor, bilginiz olsun!Tekrar geleceğim, sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Merhaba harika bir blog , harika tarifler. Bloglara yorum bırakma etkinliğinden geldim, takipteyim :)

    YanıtlaSil
  8. Yağmur'cum bu şahane bir tarif .Ellerine sağlık. Baklava yufkasına çok yakışmış.

    YanıtlaSil
  9. facede etkinlik resimlerinde görmüştüm şimdi de tarifi çıkınca pek bi mutlu oldum. güzel ve şık. sizinde ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Günaydın Canım, Blogları canlandırmak adına Bloglara yorum bırakma ve takibe alma etkinliği başlatıldı .Hem haberdar edeyim hemde etkinliği desteklemiş olayım dedim. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.Takibimdesiniz sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel görünüyorlar gerçekten canım

    YanıtlaSil
  12. Ayyy ne kdr harika görünüyor yaa :) Canım çekti :)
    Sevgiler
    http://www.mehtapslifestyle.com

    YanıtlaSil
  13. Selam blogunuzu çok beğendim.Sevgiler
    www.okulanneleri.com

    YanıtlaSil
  14. orada seninle olmak çok güzeldi. sevgiler canım. Emeklerien sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ablacım. Aynen öyle. Seninle de olmak güzeldi. :) <3

      Sil
  15. çok hoş bayıldım ellere sağlık

    YanıtlaSil
  16. Yağmur'cuğum harika bir sunum, mutlaka deneyeceğim...

    Sevgiler
    Evren
    www.birdilimdus.blogspot.com

    YanıtlaSil
  17. Bende davetliydim ama katılamadım umarım en kısa zamanda tekrar bıraraya gelınır sevgıler http://pinarinkazani.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  18. Yağmur hanımcım ellerinize sağlık sayfanızda okadar farklı şey var ki bayıldım...
    http://meryeminmutfagindan.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  19. çok lezzetli görünüyor. sunum da harika.

    YanıtlaSil
  20. Sunum harika tarif harika mutlaka deneyeceğim ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  21. İsmine de görüntüsüne de bayıldım..
    Baklava yufkasıyla börek yaptım ama bu şekilde güzel olmuş... ellerine sağlık canımcım:))

    YanıtlaSil
  22. Ellerine sağlık tatlım çok güzel anlatıp süper resimler harikasın selamlar.

    YanıtlaSil
  23. Ellerine saglik Yagmurcum nefis bir goruntu deneyeceklerimin en basinda sirasini aldi bile. Kucak dolusu sevgiler.

    YanıtlaSil
  24. Ellerine sağlık cnm ;) İsminden dolayı baklava sandım ben bunu :)

    YanıtlaSil
  25. Yağmurumm nefis görünüyorrrr :) Değişik bir tarif denemek lazım. Ellerine emeğine sağlık kocamannn öpüyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablacım ziyaretin için teşekkür ederim. Evet benim içinde oldukça farklı bir deneyim oldu bu yemek. Çok sağol. Öpüyorum. :)

      Sil
  26. Çok değişik,ama güzel görünüyor ellerinize sağlık.
    http://denizkokusuu.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  27. Yağmurum canım benim sitemi ziyaret etmişin ne güzel sözler yazmışın ben yayına alayım derken yanlışlıkla sil yazısına gelmiş silindi yayınlayamadım canım benim çok özür diliyorum.Yanlış anlama olmasın diye açıklama gereği duydum çok üzüldüm :(((Ayrıca çok teşekkür ederim.Öpüyorum yağmurum

    YanıtlaSil
  28. ben elbet birgün İstanbul'a geleceğimmm ... bundan istiyorummmm <3

    YanıtlaSil
  29. Çok farklı bir lezzetli olmuş ellerinize sağlık :D www.acemiden.com

    YanıtlaSil
  30. offf harika görünüyor ...:)

    YanıtlaSil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.