12 Ocak 2015 Pazartesi

Kurutulmuş Frenkli Patlıcan Kızartması...

Yöremizin en nefis yemeklerinden. Çok seviyorum. Annem geçen yıl Mersin'e gidince oranın sıcağını kaçırmamış patlıcan ve domatesleri kurutmuş. Bizim memleket Urfa. Urfa'da domatese frenk deniyor. O nedenle yemeğin ismini öyle yazdım. E kışın taze patlıcan yiyeceğime kurutulmuşu çok hoş oluyor. :)

Malzemeler:
250 - 300 gr kurutulmuş doğranmış patlıcan
300 gr kurutulmuş frenk (domates)
1 bağ maydanoz
2 iri baş kuru soğan
2-3 yemek kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı tuz


Hazırlanışı:
Patlıcanları bir tencereye koyun. Üzerine bol su çekin ve kaynatın. Başka bir tencerede su kaynatın. Domatesleri bir kaba koyup üzerine kaynamış suyu ekleyip kapağını kapatıp bekleyin. Patlıcanlar piştikten sonra tencereden kevgir ile çıkarın. Yemeği pişireceğimiz tencereye soğanı iri iri doğrayıp zeytinyağında çevirin. Tuzunu atın. Üzerine domates ve patlıcanları atarak birbirine lezzetini geçmesini sağlayın. Ocağı kapattıktan sonra yıkanıp iri doğranmış maydanozları atıp servis yapın.

Annem diyor ki; eğer patlıcanları kendileri kuruttularsa kendi içine tuz atıldığı için tuz konulması gerekmiyor.


Afiyet olsun.

25 yorum :

  1. Patlicanin neyi olsa yerim valla.. Ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  2. Harika görünüyor ellerine sağlık.Patlıcanın mevsimi kış değil ama daha çok seviyorum.Çekirdeksiz acısız oluyor o yüzden ben kuralları bozup hep alıyorum.

    YanıtlaSil
  3. Yağmur Hanım sizi tanıdığıma çok memnun oldum, ellerinize sağlık, sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. yağmurcuğum blogunu çoğu kez ziyaret ettim ama ilk kez yorum yapmak kısmet oluyor... emeğine sağlık canım harika görünüyor...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Merhaba filiz hanımın etkinligibden geldim :)
    Takibe aldım bende sayfama beklerim

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar,
    Blogunuzu yeni keşfettim :) dermişim…
    Canım ellerine sağlık ,afiyetler olsun sizlere…
    Sevgilerimi bıraktım…

    YanıtlaSil
  7. yağmurcum dikkat takipteyim:)))

    YanıtlaSil
  8. Bu ne güzel bir tarif. Yağmur cuğum, ellerine sağlık.
    Birgülünlezzetleri

    YanıtlaSil
  9. Canımcım... blog ziyereti oyunu vesilesiyle tekrar merhaba...
    Fırsat buldukça ziyaretlerimi yapıyorum ama pek sık olmuyor malesef...
    Kuru patlıcan dolmasını severim ama bu şekilde hiç yemedim... sen yaparsın da güzel olmaz mı hiç... elllerine sağlık canımcım... sevgiler:)))

    YanıtlaSil
  10. Canım benim ne kadar beceriklisin .Ellerine sağlık umarım bir gün yemek bana da nasip olur .Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. OYYY tam benlik
    Ne güzel bir tarif . Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel siteniz, sizi tanıdığıma çok sevindim,sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Merhabalar bende sizi tanıdığıma sevindim hem blogda hemde face de sizi ekledim bundan sonra takipte Olacağım. Ben de her zaman beklerim

    YanıtlaSil
  14. Patlıcanlı tüm tarifler favorimdir..nefiss görünüyor.Anneninde seninde eline saglık gülüm.Afiyet olsun....

    YanıtlaSil
  15. nefis bir yemek, sitenize ve enerjinize bayılıyorum, kolaylıklar dilerim..

    YanıtlaSil
  16. etkinlikten geldim izlemeye aldım sizi
    çok severim kuruların kızartmasını üzerine sarımsaklı yoğurtla ellerinize sağık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Elinize sağlık.Takibe aldım sizi de beklerim :)

    YanıtlaSil
  18. çok güzel ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  19. Biz de kurutma yaparken patlıcanın içini de ayrıca kuruturuz. Yazdan yaptığım fasulyelerle birlikte türlü yemeği yaparım. kuruları çok severim. kendi yaptıklarımız olduğu için daha kıymetli..Ben de Diyarbakırlıyım bu arada :)
    Sevgiler
    http://cocuklarlamutfakta.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annem dilimleyip kurutmuş. O nedenle içi dışı birlikte. Ama sizinki de güzel oluyormuş. En azından ziyan olmaz. :) Sevgiler.

      Sil
  20. Ben de çok severim patlıcanın her halini. Kurutulmuş domatesi ayrı bir severim. İkisi bir arada olunca tadından yenmez artık :) Ellerinize sağlık, sevgiyle...

    YanıtlaSil
  21. Nefis olmuş ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.