10 Mart 2013 Pazar

Pırasa Sarması (Pırasa Dolması)

Pırasa sarmasını hep merak ediyordum ve yapanlardan çok duyuyordum. Annemde çok kolay deyip duruyordu. Baktım evde bi dünya pırasa var dolapta hemen iç katıp sarma denedim. Bence oldu. :) Siz de deneyin..

Malzemeler:
1 kg pırasa
250 gr pirinç
1 yemek kaşığı domates salçası
2 baş soğan
5-6 diş sarımsak
1 çay kaşığı karabiber
2 tatlı kaşığı pulbiber
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay bardağı zeytinyağı

Yapılışı:
• Pırasaların en dış yapraklarını ve beyaz kısımlarını kullanıyoruz. Beyaz kısımlarını kesip ayırdıktan ve pırasayı yatay tuttuktan sonra bıçakla bir çizik atarak yaprak yaprak ayırırız. Bir pırasadan eğer kalın bir pırasa ise en az 5-6 yaprak çıkıyor. Bir tencereye su koyup ısıtıyoruz. Kaynayan suyun içine çıkardığımız pırasaları yumuşaması için tencereye koyup 3-4 dk haşlıyoruz. Sonra çıkarıp soğuk sudan geçiriyoruz.
• Soğanları ve sarımsakları doğrarız. Derin bir kapta tüm malzemeleri doğradıklarımızla beraber ekleyerek karıştırırız. Sonra ayıklayıp yıkadığımız pirinçleri üzerine ekleyerek el yordamı ile karıştırırız.
• Pişireceğimiz tencerenin en altına kaşık, çatal gibi malzemeler koyuyoruz. Ben direkt koyunca en alttakilerin hep yanmasından korkmuşumdur. Ben başka koyacak malzeme bulamazsam öyle yapıyorum. Pırasaları tezgaha koyup üzerine iç malzemeyi en baş kısmına koyduktan sonra muska şeklinde üçgen üçgen katlayarak tencereye diziyoruz.
• Hepsi bittikten sonra üzerini kapatacak şekilde su koyarak ocağa yüksek ateşte koyarız. Kaynamaya başlayınca hemen kısmamız gerekiyor. Sonra kısık ateşte 30 dk. pişinceye kadar bekletiriz.

Annem diyor ki bulgur bir avuç pirinç yerine kullanılırsa daha lezzetli ve daha tane tane içi olurmuş.

Afiyet olsun.

24 yorum :

  1. Yağmur hanımcım ben hiç yapmadım. Bende deneyeceğim. Muhteşem olmuşlar. Yiyenlere afiyetler olsun.Sizinde ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık Yağmurcuğum. Pırasa dolmasıda denenecek. Ben birde köftesini yapmanı önersem. benim pırasa mücverimde çok güzel oluyor.Sarmalar harika gerçekden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Köftesinin linkini verebilir misin? Hemen bakıp denemek istiyorum hazır evde pırasa varken. :) Sevgiler...

      Sil
  3. oo ilginç bir tarif emekli bir tarif ellerine sağlık :) seni takibe alıyorum canım görüşmek üzere :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkür ederim ziyaret edip yorum bıraktığın için. Ben de hemen bloğunu ziyaret edeceğim. Sevgiler. :)

      Sil
  4. bana hep çok zor bir tarifmiş gibi gelir nedense:)
    ellerine sağlık denemeli:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende ilk kez denedim. Annem çok sabırlı birisin der ama bana kolay ve hızlı yapılıyor gibi geldi canım. :-)

      Sil
  5. Çok harika görünüyor ellerin sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  6. İlk defa duydum pırasadan sara yapıldığını. Denemek lazım. İzleme aldım seni ben de bloğuma beklerim www.bakbuharika.com

    YanıtlaSil
  7. İnanamıyorum pırasadan sarma
    Süpersiniz
    Ellerinize sağlık,sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annem hep bahsederdi imkan olmamıştı yapmaya. Evde çok olunca denedim. Çok güzel oluyor. Tavsiye ederim. :)

      Sil
  8. hıımmm miis miiis...
    şurdan canım çekti valla...
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  9. Ben henüz yapmadım bu dolmayı ama en kısa srede denemeliyim.
    Nefiss görünüyor canım.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim çok sağol. Bende yeni denedim. Gerçekten nefis oldu. Çok teşekkür ederim. Sevgiler canım. :)

      Sil
  10. ellerinize sağlık güzel görünüyor.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık lahana sarmasına bayılırım …
    Yapımı zahmetli yemesi keyifli ama muska şeklinde yapmak daha pratik …
    Sevgiler tatlım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım. Ben de lahana sarmasını çok severim. Hele ki biraz acı ve ekşi bir tadı varsa. Zahmetli falan ama değiyor yapmaya. Sonucu insanı alıp götürüyor. :)) Çok sağol.

      Sil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.