7 Mayıs 2014 Çarşamba

Tavuklu Sırın (Siron)...

Erzincan'a geldim geleli birçok farklı yemek yedim, öğrendim ve yaptım. Bunlardan beni en çok etkileyen lezzetlerden bir tanesi SİRON yemeği. Aslen öğrendiğim kadarı ile Elazığ yöresine ait bir yemek. Anneannem Elazığ'lı ama biz bilmiyoruz. Gurbet elde ayrı yaşamanın azizliği sanırım. :) Erzincan'lı dostların tarifi ile hazırladım bu yemeği. Burada yeşil mercimeklisini de yaptılar fakat ben tavuklusunu aslen çok sevdim. :) Mantı lezzetine çok yakın bir tat. Eminim siz de seveceksiniz. Mutlaka deneyin. :)
sirin, sırın tarifi, elazig yoresel yemekleri, elazig yemekleri, sirin yemegi, yoreselyemekler, yufkali tavuk, tavuklu sirin, tavuklu manti, degisik lezzetler, pratik manti, basit manti

Malzemeler: (5 kişilik)
350 gr siron yufkası (fırınlanmış) Eğer yufkayı kendiniz yapacaksanız 500 - 600 gr ince yufka gider.
1 tavuk göğsü
250 - 300 gr yoğurt
1 baş sarımsak
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 çay kaşığı pulbiber (ben isot kullandım)
1/2 tatlı kaşığı tuz
1/2 çay kaşığı karabiber
1 yemek kaşığı tereyağı


Hazırlanışı:
Tavuğu düdüklü tencerede 1,5 litre civarı suda iyice haşlarız. Çok iyi pişmiş tavuğu sudan çıkarıp didikleriz. Sırını Erzincan'da yufkacılarda satıyorlar. Başka illerde bulamayız sanıyorum. Yufkayı ince ince rulo haline getirip fırında güzelce kurutmanız gerekiyor.
Sırını ben hepsini büyük bir servis tabağında yaptım ilk denemem olduğu için ama siz her kişi için tabağında sırınları dizin.
Kepçe ile sıcak tavuk suyundan üzerine tatlı şerbeti ekler gibi dökün. Ben biraz lezzet versin diye suyuna pulbiber, tuz ve karabiber ekledim dökmeden evvel.
Üzerine didiklediğimiz tavukları yayın. En son üzerine sarımsaklı yoğurt yapıp ekleyin. Salçalı sosu içinse domates salçası, biber salçası, tereyağı ve 1 kepçe tavuk suyu ile birlikte az kaynatın. Yoksa salça kokusu oluyor. Sonra yoğurtlu, tavuklu sırının üzerine istediğiniz ölçüde kaşıkla ekleyerek servis yapın.

Afiyet olsun. :)

25 yorum :

  1. Ellerine saglik, güzel tariflerle geri döndün masaallah , fotograflarin cok güzeldi, seninle beraber gezdim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim takip edip bu yorumu yaptığın için gerçekten çok mutlu oldum. Bir süredir yazışamadık seninle de. :) Daha çok tarif birikti. Burada güzel yemekler deneyimledim. Sağolsun arkadaşlar çok destek oluyorlar çevreden. Daha neler var önümüzdeki günlerde inşaallah. :) <3 Çok sağol,

      Sil
  2. ELLERİNE SAĞLIK. KOKOŞNİKE BENZİYOR BİRAZ. Kokoşnikde cevizde var ama..
    Sarımsaklı yoğurt çok yakışmış.. ben yerim bunu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kokoşnike nedir hiç bilmiyorum canım. Duymadım. Bu yörede böyle yapıyorlar. Deneyimledim, çok beğendim. Paylaşayım dedim. Çok sağol ablacım. :) Sevgiyle kal.

      Sil
  3. Erzincanlı olarak benden tam not aldın:)Canım,ellerine sağlık görüntüden belli nefis olmuş,sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ablacım yorumun beni çok mutlu etti. Çok teşekkür ederim. :)

      Sil
  4. Haklısın canım sırın erzincanda çok yapılan bir yemektir.Ama tam olarak erzincana ait bir tarif degil.Kokoşka tarifine çok benziyor..Bak şimdiiiiii canım çektiiii.eline saglık afiyet olsunnnn.g+

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım burada sırın hamuru dediler. Üzerine ne istersen koyabilirmişsin. Yoğurtlu sarımsaklı ve soslu olan en makbulü imiş. Böylesini denedim. Çok sağol. :) <3

      Sil
  5. Nefis bir lezzet bu bayıldım demek lazım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. Nefis görünüyor yöresel yemekler farkı oluyor emeğinize sağlık afiyet olsun :))

    YanıtlaSil
  7. eline sağlık becerikli kız,buna siron veya ziron da deniyor sanırım tabii yanılmıyorsam
    afiyetle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle de diyenler varmış. Ben de sordum. Çok sağol ablacım. :)

      Sil
  8. Yağmurcum sırın harika görünüyor,afiyet olsun...
    İyiki Erzincana gelmişsin iyiki sırını öğrenmişsin ....Harikasın...Seninle tanıştığımıza çok memnun oldum,çok güzel bir öğlen arası geçirdim...sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablacım bu güzel yorum için çok teşekkür ederim. Ben de çok memnun oldum tanıştığımıza. Bir daha ki gelişimde mutlaka tekrar görüşmek isterim. Çok sağolasın. Öpüyorum, sevgiler. :)

      Sil
  9. Çok nefis olmus gercekten, farkli ve denemeye deger bir lezzet, eline saglik:)

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık canım nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
  11. ellerinize sağlık çok güzel gözüküyor...etkinlikte görüşmek üzere...sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Slm Yağmur cum eline sağlık, çok güzel görünüyor sırın.Bende seni tanıdığıma çok memun oldum sayende blogger oldum =) Sırını birde şerbetleyip te ye oda çok güzel oluyor.

    YanıtlaSil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.