7 Nisan 2014 Pazartesi

İşkembe Dolması...

İşkembe dolması yöresel ve çok lezzetli bir dolmadır. Fakat temizlik aşaması uğraştırdığı için birçok hanımın yapmadığını gördüm. Ben pek kasaptan işkembe almam. Direkt kendi kurbanımızın ya da çevremizde adak vs kesildiği zaman işkembesini alıyorum. Hazır olanların doğal yollarla temizlenmediğini biliyorum. En iyisi kendim temizlemek. İçime siniyor.  
iskembe dolmasi, yoreselyemekler, dolma tarifi, iskembe nasil yapilir, iskembe dolmasi tarifi, iskembe, sanliurfa yemegi, sanliurfa iskembe dolmasi

Malzemeler:
1 koyun işkembesi
300 gr dolmalık kıyma
500 gr iri pilavlık bulgur
1 yemek kaşığı tepeleme domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
2 adet kuru soğan
1 yemek kaşığı pulbiber
1 yemek kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber

Hazırlanışı:
İşkembeyi hazır ise yine bir temizledikten sonra iki avuç büyüklüğünde parçalara bıçakla bölün. Soğanı doğrayın ve tüm malzemeleri ekleyerek içi hazırlayın.
İşkembeleri düz kısmı dışa dönük koyup yarısını kaplayacak şekilde malzemeden bolca koyun. Hijyen bakımından yorgan iğnesini temizleyin ve iplik geçirin.
İşkembeyi fotoğraftaki gibi katlayıp sürekli içten dışa doğru dikin. Normal dikiş gibi dikerseniz dağılabilir. Bu şekilde yaparsak içi çıkmıyor. Hepsini doldurup diktikten sonra tencereye koyun. Üzerini 4-5 parmak geçecek kadar su ekleyin. 2 - 2,5 saat pişirin. Suyu azalacaktır. Az suyu ile birlikte servis yapın.

Afiyet olsun.

23 yorum :

  1. süper görünüyor kıyma ve bulgurla ilk kez duydum annem de kayınvalidemde pirinçle yaparlardı ama bu tam benlik:))
    Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de biber ve lahana dolması hariç hep bulgurla yapar ve severim. Hem de pirinçten daha sağlıklı ve faydalı. :)

      Çok teşekkür ederim ziyaret ve yorum için. Sevgiler. :)

      Sil
  2. Yağmurcum yöremizin hakkını veriyorsun fazlasıyla,ellerine sağlık ama ben hiç yiyemem işkembe mumbar gibi sakatatları...lahana dolmasına özellikle kıymalı sardığımıza mutlaka bulgur koyarım,hatta kıymalı biber dolmasına da bir avuç atarım çoğunluk pirinç olur...belkide sen zeytinyağlı biber ve lahanadan bahsetmişsindir...sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablacım çok teşekkür ederim. Ben de bazı sakatatları yiyebiliyorum. İşkembe dolmasından bahsediyorsak bizim yörede bunu sadece bulgur ile yaparlar. O nedenle ben de öyle yaptım. Başka türlü pirinçten yapılıyorsa da ben yemedim, duymadım hiç. Ve de bulguru dolmada seviyorum.

      Lahana ve biber dolmasında ben de ağırlıklı pirinçli yaparım. Bir avuç atsam bulguru yeterli oluyor. Öteki dolmaları bulgurla seviyorum her ne kadar herkes pirinçli seviyorsa da ben daha çok yakıştırıyorum canım. :) Sevgiler, selamlar. <3

      Sil
  3. İşkembeyi çok severim ama dolmasını hiç yemedim. Eminim nefistir, görüntüsü harika çünkü..

    Ellerine sağlık, sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Değişik bir tarif olmuş. İşkembeyi hep sarımsaklı ve sirkeli düşünürüm. Birde çocukluğumda söğüş yaaprdı annem. Olsada yesem çok merak ettim doğrusu .. Yapan ellere sağlıklar olsun. Afiyetle yiyin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukluğumda annem sık yapardı. Geçende işkembe alınca anneme rica ettim. O tarif etti ben yaptım. Çok teşekkürler abla. :)

      Sil
  5. Afiyet olsun diyeceğim ama sizinde yemediğinizi öğrendim :) Yiyenlere afiyet şeker olsun ellerinize emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Ev ahalisi yedikten sonra benim yemem mühim değil. :) sağolun.

      Sil
  6. Hiç tatmadım merak ettim doğrusu ilginç bir tarif denemek isterim :) ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık canım Annem eskiden çok yapardı pirinçlisini.. Afiyetler olsun..:)) G +

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annem sağolsun öğretti. Artık sevenlere yapacağım. :)

      Sil
  8. Tatlım ellerine sağlık sakatatlarla aram hiç hemde hiç iyi değildir…
    Ama rahmetli anneannem çok yapardı çorbasını da pirinçli dolmasınıda…
    Saatlerce dezenfekte edişi halen gözümün önündedir…
    Afiyetler olsun...
    Sevgilerimle tatlım…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eee emek olmadan yemek olmuyor. Bizim evde ben hariç herkes yer. :) Teşekkürler canım.

      Sil
  9. Ellerine sağlık Yağmurcum, çorbasını, yumurtalısını, tuzlamasını çok yaparım ama dolmasını hiç denemedim eminim lezzetli olmuştur ...sevgiler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer işkembe seviyorsan mutlaka dene. Enfes oluyor. :) çorbasından çok daha lezzetli. ❤️

      Sil
  10. Iskembe dolmasina en güzel bulgur yakisir, ellerine saglik cok uzun zaman oldu yemeyeli, annecim cok yapardi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım. Ben de bulguru çok yakıştırıyorum. Teşekkürler, sevgiler. :)

      Sil
  11. Yağmur'cum çok marifetlisin maşaAllah.Bende senin gibi yemem ama evde yiyenler olunca mecbur yapıyordum çorbasını.Dolmasını hiç yapmadım ama çok güzel tarif etmişsin,yaparsam bu senin tarifin olacak.Ellerine sağlık.Selamlar,sarıldım sıkı sıkı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yiyenler yesin boşver. Biz yapalım. :) Çok sağol ablacım. Ben de öpüyorum. Sevgiler. :) <3 Selamlar...

      Sil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.