9 Nisan 2014 Çarşamba

Turşulu Ayran...

ayran, tursulu ayran, degisik ayran tarifleri, yoreselyemekler, icecek tarifi, soguk icecek tarifi, yazlik icecek tarifi, pratik icecek, ferahlatici icecek tarifi
İsminden de anlaşılacağı gibi turşulu bir ayran tarifi bu. Sevgili Refika Birgül'den aldım tarifi. Bence sıcak yaz günlerinin vazgeçilmezi olacak bir içecek. Tavsiyemdir. :)

Malzemeler:
250 gr yoğurt
1/2 su bardağı acılı şalgam suyu veya acı biber turşusu suyu
1/2 su bardağı pancar turşusu suyu
1 şişe mineralli su veya 1 çay kaşığı karbonat
Hazırlanışı:
Mikserde yoğurt ve dilediğiniz kadar turşu suyunu karıştırın. Üzerine yarım şişe sodayı ekleyin. Turşu veya şalgam suyunu acılı olarakta koyabilirsiniz. Sonra servis bardağına. Süs için üzerine veya ekstra lezzet için içine dal nane koyup karıştırabilirsiniz.

Afiyet olsun. :)

15 yorum :

  1. Sodalı ayran yapardım ama sanırım buda hoş bir lezzete sahip...
    Denemek gerekir ellerine sağlık canım...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım mutlaka dene. Oldukça ferahlatıcı. Ben çok sevdim. :)

      Sil
  2. ilk okuduğumda şaşırdım ama niye olmasın dedim :)))
    g +

    YanıtlaSil
  3. ayranida, tursu suyunuda cok severim ama ikisi karisinca nasil oluyor merak ettim, resmini ilk görünce cilekli ayran gibi birsey sandim, görüntüsü cok güzel,ellerine saglik, ilkfirsatta denemek isterim

    YanıtlaSil
  4. Rengi süper.. Tadını merak ettim..:)) Afiyetler olsun canım benim.. G+

    YanıtlaSil
  5. nefis bir lezzet olsa gerek ellerine sağlık sevgiler :)

    YanıtlaSil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.