1 Mart 2014 Cumartesi

Evde lahmacun yapımı...

Lahmacun salonlarındaki sıradan ve oralarda beklemekten rahatsız olmanın yanı sıra, istediğim vakit fırında lahmacun yapmanın keyfine bugün vardım çok şükür Amavivo Pizza Taşı'nın sayesinde. Malum evdeki fırınlarda pişirilmiyor. Yüksek sıcaklık ve taş fırın istiyor lahmacun pişirimi.
ev yapimi lahmacun, evde lahmacun nasil yapilir, lahmacun ev yapimi, lahmacun hamuru tairfi, pizza tasi, amavivo, ev lahmacunu, firinda lahmacun,

Malzemeler:
1 kg köftelik kıyma
3 büyük boy kuru soğan
1 baş sarımsak
1 bağ maydanoz
1 yemek kaşığı salça
1 tatlı kaşığı karabiber
1 yemek kaşığı tuz
3 yemek kaşığı pulbiber
1 yemek kaşığı yoğurt
100 gr ceviz

Hamuru için:
1 kg tam buğday unu
1 tatlı kaşığı tuz
2 tatlı kaşığı toz şeker
3 yumurta
Su

Ve Amavivo Pizza Taşı  (Her tarafı kurumadan eşit bir şekilde pişmesi için)

Yapılışı:
• Önce Amavivo Pizza Taşı'nı fırına ısınmaya bırakırız. Çünkü 45 dk kadar kalırsa tam performans sağlıyor pizza taşı.
• Lahmacun hamuru için derin bir yoğurma kabında ya da temiz bir tezgah üzerinde önce unu koyup ortasını havuz gibi açarız. Üzerine tuz, şeker ve yumurtayı koyduktan sonra en son suyu ekleyip kenarlarından toplayarak yoğururuz. Kulak memesi kıvamına gelen hamuru dinlemeye bırakırız.
• Bir kaba önce eti koyarız. Soğanları ve maydanozu ince kıyıp üzerine ekleriz. Geriye kalan tüm malzemeleri de ekleyip bir güzel karıştırırız.
• Hamuru cevizden az büyük bezeler haline getiririz. Tezgaha un sererek hamurlardan birini alıp elimizle yuvarlarız ve tezgaha yerleştirip bastırırız. Merdane veya oklava yardımıyla yuvarlak lahmacun boyutlarında incecik açarız. Üzerine yaklaşık bir avucumuzun büyüklüğünde kıyma karışımından alıp elimizi ıslatarak eti kenarlarından 1 cm kalacak şekilde yayarız.
• Isınmış fırındaki pizza taşının üzerine servis tahtasıyla koyarak pişiririz. Yalnız fırın çok sıcak olacak çünkü et ve hamurun pişmesi ve kurumaması için sıcak bir fırın gerekiyor.

43 yorum :

  1. Elinize sağlık çok güzel ama malesef o taşa sahip olmayınca o lezzeti yakalyamayacağız herhalde sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Zira illa ki taş olması tabi ki gerekmiyor. Taş hayatımızı kolaylaştırıyor. Fırın tepsisinde deneyin. Ya da içi hazırlayınca en yakın lahmacun salonunda pişirebilirsiniz. :) Sevgiler...

      Sil
  2. Ellerinize sağlık,harika olmuştur eminim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Dün misafir ağırladım bu yemekle. Harika oldu gerçekten. Hatta paket yaptım, evine götürdü. :))

      Sil
  3. Ellerine sağlık canım...
    Taş fırında pişen lahmacunlara benziyor...
    Nefisss bir görüntü afiyetler olsun...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, zaten taş fırın gibi oldu vallahi. Taşta pişti. :)) Çok sağol canım ziyaretin ve yorumun için. Sevgiler. :)

      Sil
  4. Nefis olmuş ellerinize sağlık, ev yapımı olunca lezzetide süper oluyor..Nazo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten nefis oldu. İçi dışı ev yapımı. :)

      Sil
  5. Ellerinize sağlık Yağmurcum.. Bu tarz bir taşa benim de çok ihtiyacım var.. Hele yazın ne kadar çok pide ve lahmacun yapıyorum misafirlerime.. Afiyetler olsun yiyenlere.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ablacım çok sağol. Gerçekten oldukça pratik. Hatta benim gibi kullanan başka blog yazarları arkadaşlarımda çok memnun. Herşey yapılabiliyor üzerinde. Yeter ki hamur işi olsun. :)

      Sil
  6. TAM BUĞDAY UNLU tarifleri çok seviyorum biz evde biraz yağlı kıyma tercih ediyoruz ama pideciler kuyruk yağı koyuyor sanırım
    missss olmuş afiyetle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim ziyaretin için teşekkür ederim. :) Pideciler neler koymuyorlar ki? Evde boşuna tüm yemekleri denemeye çalışmıyorum. Aklıma geldikçe.. Iyk. :) Yorum için sağol. Sevgiler...

      Sil
  7. işde bunu denemek lazım. Çıtır ve ince açılmış.. Okurken yutkundum:) gece gece acıktım.. Hmene yatsam iyi olcak:) ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim kıyamam. Ben de yaptım hemen ortadan kaldırdım. Ben de fazla bakmamaya çalışıyorum... :)) Sevgiler çok sağol.

      Sil
  8. Ellerine sağlık Yağmur'cuğum . Becerikli kızsın canım. Pizza taşını güle güle kullan harika bir taş. Sevgiler....

    YanıtlaSil
  9. Offf nefis görünüyor yağmurcum.Yanınada şöylebol köpüklü ayrannn.eline saglık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne diyosun tabi ki ayransız olmaz. Ben çok severim ayran ve lahmacun ikilisini. Çok teşekkürler canım. Öpüyorum. :)

      Sil
  10. urfalının elinden de yenir yani...

    YanıtlaSil
  11. Şimdi önümde olsaydı yerdim amaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yok yememek lazım. Hem kilo alıyoruz. Aslında tadı kötüydü dermişim... :)) Sevgiler canım.

      Sil
  12. merhaba
    koycan yeşilli sarcan yicen offf ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  13. Yağmurum ellerine sağlıkkk:) <3
    http://sedodanlezzetlitarifler.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  14. Cok guzel olmus afiyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ziyaretinize ve yorumunuza, sevgiler. :)

      Sil
  15. Lavaşlar incecik tam kıvamında,lahmacuna bayılırımm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşım ziyaretin için ve yorumun için teşekkür ederim. Evet insanın kendi eli gibisi yok. İstediğin gibi yapıyorsun. Bazı lahmacuncular çok kalın açıyorlar. Etli pide yiyormuşum gibi geliyor. :) Sevgiler.

      Sil
  16. merhabaaa
    çok ama çokk güzel görünüyorlarrr eline sağlıkkk

    çok da severimmm :)
    sevgilerrrrr

    YanıtlaSil
  17. ellerinize sağlık canım çekti... sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgiler arkadaşım, ziyaret ve yorum için teşekkürler. :)

      Sil
  18. canım lahmacunlar nefis görünüyor..ellerine sağlık..bende evde lahmacun yapanlardanım..fırını son ayarı 280 de pişiriyorum..bu söylediğin taşı nereden alabiliriz..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu taşı amavivo pizza taşı olarak arattırıp iletişim bilgilerine ulaşabilirsin canım. =)

      Sil
  19. Leyla hanımcım ziyaretin ve yorum için teşekkürler. Bu taş Amavivo Vesuvo pizza taşı. Facebook sosyal medya hesabını vereyim oradan iletişime geçebilirsin. :)

    https://www.facebook.com/AmavivoTurkiye?fref=ts

    Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
  20. Yağmur'cum, ellerine sağlık, çok güzel olmuş :)))
    Vallahi nasıl canım çekti fotoğraflara bakınca anlatamam :))))
    öpüyorum çok seni, sevgiler canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim çok Sağol. Birgün yapıp ikram etmek nasip olur inşallah. Beklerim İstanbul'a yolun düşerse. :)

      Sil
  21. Geldim canım benim ellerine sağlık olsa da yesem yani harikasın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten bana da dedirttiriyor olsada yesem diye. :) Çok sağol. Sevgiler. <3

      Sil
  22. Elinize sağlık. Lahmacun yedi yıl sonra da güzel...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler .) Evet 7 yıl olmuş.. Siz deynince farkettim.

      Sil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.