5 Nisan 2014 Cumartesi

Türk Suşisi...

Refika Birgül'ün bu özel tarifini workshopta kendisinin tarifi ile birlikte yaptık. Ben çok etkilendim. Çok hoş  ve değişik bir lezzet. Görüntüde çok şık oluyor. Bence deneyin. :)
susi nasil yapilir, turk susisi, susi, turk isi susi, refika birgul, arcelik, arcelik ile mucize lezzetler, farkli lezzetler, yufkali tarifler, meyveli susi

Malzemeler (2-4 kişilik için):
1 adet hazır yufka
100 gr tulum peyniri
10 tane iç ceviz
5-6 adet kuru kayısı
1 adet salatalık (çengelköy)
Bal
Organik soya sosu

Hazırlanışı:
 • Salatalık ve kuru kayısıları jülyen doğrayın. Cevizleri iri olacak şekilde kırın veya doğrayın.
• Yufkayı tezgaha açıp yuvarlak kısımlarını keserek büyük bir kare yufka elde edin. Ortadan ikiye bölün.

• Sırasıyla peynir, salatalık, kayısı ve cevizin yarısını kenarlara 2 cm boşluk kalacak şekilde koyun ve üzerine kaşıkla ince şekilde bal gezdirin. Kenarlarını kıvırmadan sıkı bir şekilde yufka sonuna kadar sarın. Uç kısımlarında boş kalan yufkayı bıçakla kesin. Geriye kalanı 4 ya da 5 eşit parçalara keskin ve tırtıksız bıçakla düz şekilde kesin. Servis tabağına koyup üzerine bal gezdirin. Ve arzuya göre soya sosu ile birlikte servis edin.

Malzemeleri değiştirerek ton balığı, kaju, kavun ve kişniş ile farklı bir suşi de yapılabilir. :)

Afiyet olsun. :)

26 yorum :

  1. İstanbuld ayaşayan bloğcular bu konuda çok şanslılar. Tabii bizde tarifleri sizlerden aldığımız için. Ellerinize sağlık..
    g+

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım dediğiniz gibi abla şanslıyız. :) çok teşekkür ederim.

      Sil
  2. Refika' ya bayılıyorum. Bir çok tarifini de denedim zaten. Gerçekten çok şanslısınız Yağmurcum. Ben de çok tanışmak isterim. İnşallah bir gün o da olur. Tarif için teşekkürler canım...:)) Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşaallah canım. Ziyaret ve yorum için teşekkürler. :))

      Sil
  3. Ellerine saglik yagmurcum, gercektende cok sanslisiniz, bizde hic blog bulusmasi olmuyor ne yazikki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında tüm dünyada bloggerlara değer veriliyor diye duymuştum. Etkinlik olmamasına şaştım. :(

      Sil
  4. türk işi gibisi var mı :))) miss gibi
    g +

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık gerçekten türk işi olmuş :) g +

    YanıtlaSil
  6. Çok harika bir şey bu bayıldım, Türk işi susi'yi denemek lazım sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. Denenebilir. Ayrıca görseli güzel. Misafir için hoş ben sunum olabilir. :)

      Sil
  7. Harika birşey bu ...zira ben getçek suşiyi asla yiyemiyorum....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de hiç yemedim / yemem suşiyi. Ama bunu mis gibi yerim. :)

      Sil
  8. Ellerine sağlık canım değişik bir lezzet..

    YanıtlaSil
  9. Ellerinize sağlık Refikanın ve katılan tüm arkadaşların.. Şekerim İzmir'de yollasanız Arçelik ve Refikayı..:))

    YanıtlaSil
  10. Canım ellerine sağlık hem pratik hem lezzetli bir tarif…
    Ahhh ahhh bende yanınızda olmayı çok isterdim ama sıra bize gelmiyor malesef kısmet inşallah bir gün bize de kısmet olur Refikayla tanışmak….
    Sevgilerimle hamaratım…
    Öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki bir gün tanışırsın inşaallah canım. Tanışmak istediğim herkesle zamanla tanışıyorum çok şükür. :) Ben de seni öpüyorum. Selamlar. :)

      Sil
  11. Ne kadar şanslısınız canım.tüm etkinliklere katılıyorsunuz.degişik bir tarif.elinize saglık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir gün birlikte katılırız inşaallah canım. Çoksağol. :) <3

      Sil
  12. değişik ve güzel bir lezzet olmuş..çok hoş görünüyor.ellerinize sağlık canım..

    YanıtlaSil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.