1 Haziran 2012 Cuma

Çılbır (Cılbır)...

Küçükken çalıştığım işyerindeki bir abla öğretmişti bunu. Çok hafif oluyor ve de çok severim. :)

Malzemeler: (Kişi başı)
2 yumurta
1 kase yoğurt
1 çimdik pulbiber
1 yemek kaşığı zeytinyağı
Tuz

Yapılışı:
Küçük bir tencere içerisine su kaynatılır. İçine tuz atılır. Yoğurdu çırparak servisin yapılacağı tabağın içine konulur. Ben yoğurdu çırpılmış sevmiyorum. Çırpmadan koydum. :) Kaynadıktan sonra bir kaşıkla saat yönünde su çevirilir ve ortada bir yuvarlak oluşması sağlanır. İçerisine 1 tane yumurta kırılır ve pişmesi beklenir. Yaklaşık 1-2 dk haşlandıktan sonra kevgir yardımıyla servis yapılacak tabağın içerisine süzülerek konur. İkinci yumurta içinde aynı işlem uygulandıktan sonra bir cezve içerisinde zeytinyağı ısıtıldıktan sonra içine biber atılarak ocak kapatılır ve tabağın üzerine dökülür. Servise hazır. :)

Afiyet olsun.

16 yorum :

  1. ayyyyyyyy ben çok severdim çocukken annem kardeşimle bana 15 de bir mutlaka yapardı unutmuşum kızıma yapayım.
    hatırlattığınız için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten bende unutuyorum. Ayrıca çokta hafif ve lezzetli bir yemek bence. Yorum için bende teşekkür ederim, yine beklerim. Selamlar. :)

      Sil
  2. Yağmurcum ben de unutmuşum bu lezzeti en son rahmetli annemin elinden yemiştim.Ellerine sağlık canımmm sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim gel sana da yapayım. :) Anneninki kadar eminim lezzetli yapamam ama idare edeceksin artık. :))

      Sil
  3. Ooyyy kuzucum daha da güzelini yaparsın sen buna eminim bak bir çılbır alacağım var unutmamak için yazdım bir kenara :)

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Yağmur hanım,bu kadar yemek işiyle ilgilenirken,normal kiloda kalmak başarı olsa gerek,başarı ve kolaylık dileklerimle,saygılarımı iletiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkçası bana da bir mucize gibi geliyor. Ama site için yemek yapan biri değilim.. Yaptığım yemekleri yani öğünleri fotoğraflayıp tariflerini yayınlıyorum sadece. :) Teşekkür ederim. Benden de saygılar.

      Sil
  5. Çok güzel bir tarif, ellerinize sağlık Yağmur hanım :)

    YanıtlaSil
  6. Kendim hiç denemedim ama yedim. Bu lezzete bayılıyorum. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  7. HARİKA GÖRÜNÜYOR CANIM.ELLERİNE SAĞLIK.

    YanıtlaSil
  8. Yazın çok severim,eline sağlık Yağmurcum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yazın gerçekten çok hafif oluyor. :) Selamlar canım. Sağol.

      Sil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.