11 Mayıs 2015 Pazartesi

Karamelli Trileçe Tatlısı...

Bu tarifi yapmayan blog yazarı kalmamıştır sanırım. Ben sakin davranıp en iyi ve bizzat tattığım trileçe tarifini deneyimlemek ve takipçilerime doğru tarifi vermek istedim. Geçtiğimiz yaz Antalya Blog Yazarları toplantısına davet edilmiş ve gitmiştim Antalya'ya. Sevgili www.hunerlieller.net sitesinin sahibesi Hülya hanımın evinde tatmıştım. Bloğunda da tarifi aynen benim tarifteki gibi mevcuttur. Oradan da okuyabilirsiniz. Nicedir vakit bulamamıştım. Denedim ve ne denli pratik ve güzel bir tarif olduğunu daha da iyi anladım. Tarifi okumak ve deneyimlemek için tarifi sonuna kadar okumanızı tavsiye ederim. :)
Malzemeler:
10 yemek kaşığı un
5 yumurta
1 su bardağı sıvı yağ
10 yemek kaşığı şeker
5 yemek kaşığı irmik
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu

Şerbeti için:
4 su bardağı süt
5 yemek kaşığı şeker
2 paket krema

Karamel sos malzemeleri:
5 yemek kaşığı şeker
50 gr margarin (paketin 5'te biri)
1 paket krema (200 ml)

Hazırlanışı:
Ben karıştırmak için mayonez tenceresi kullanıyorum. İstediğiniz derin bir kapta keki için 5 yumurta ve 10 yemek kasığı şeker ile karıştırıp iyice çırpın. Yağ, un ve irmik ekleyin. Az karıştırıp sonra mikser ile çırpın. Kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip karıştırın. Yağlanmış borcam ya da tabanı düz fırın tepsisine hamuru dökün. 180 C ısıtılmış fırına verin. 40-50 dk civarında pişirin. Zira fırına kapağını açmadan kontrollü pişirmemizde fayda var. Üzeri pembeleşip kürdan batırdığınızda temiz çıkıyorsa fırından çıkarın.

Şerbetin hazırlanışı:
Toz şeker, krema ve sütü derin bir kaba aktarıp mikserde çırpın. 1-2 dakika çırpalım. Biraz süreyi geçirmişim fotoğraftada anlaşıldığı üzere çok köpürdü ve öyle dondu. O yüzden az çırpın derim ben. :)


Karamelin hazırlanışı:
Bir tavaya şekerin tamamını koyun. Tahta kaşıkla karıştırın. Şeker yavaş yavaş sulanmaya ve rengi dönmeye başlayacak. Rengi biraz karamel rengini alınca krema ve margarini ekleyip karıştırmaya devam edin. Yalnız krema ve margarin eklendikten sonra şeker sertleşip karışımdan ayrılıyor. Benim gibi panik yapmayın. Şeker bir süre sonra karıştırmaya devam edince eriyor ve karışım kıvamını alıyor. Karamel rengi koyulaşınca ocağı kapatın.
Triliçenin hazırlanışı:
Keki fırından çıkarıp soğumasını bekleyin. Çok soğumasına gerek yok. Zaten çıkarır çıkarmaz hızlı soğumaya başlıyor. 15-20 dk sonra ister dilimleyip ister dilimlemeden kekin üzerine hazırladığımız şerbeti kepçeyle eşit miktarda dağıtarak kekin üzerine dökün. Şerbet kısa süre sonra çekecek içine ama ben geceden döktüm ertesi akşam ikram ettim misafirlerime. Üzerine karamel sosu istediğiniz şekilde dökün. Ben biraz acemiyim süsleme konusunda. Zamanla alışacağım. Belki hazır karamel ya da sıkma torbası kullansaydım istediğim şekli verebilirdim. 

tatlılar, sütlü tatlılar, tatlilar, trileçe, balkan tatlısı, trileçe balkan tatlısı, değişik tatlı tarifleri
Afiyet olsun. :)

5 yorum :

  1. Elinize sağlık bu tatlıyı yapmayanın hatrı kalıyor çokda güzel görünüyor sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık, zayıf olmayı hiç kilo almayan bir bünyeye sahip olmayı çok isterdim ,işte o zaman çokkk yerdim bundan :))))))
    harika görünüyor tatlıyla çok aram yok ama arada canım istiyor :)

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık Yağmurcum harika görünüyor anlatım 10 numara 5 yıldız...

    YanıtlaSil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.