9 Nisan 2014 Çarşamba

Kadayıf Mantı...

farkli manti tarifi, kadayif mantisi, kadayif manti,yoreselyemekler,  degisik lezzetler, kiymali tarifler, etyemekleri, refika birgul etkinlik,
Yine Refika hanımın Arçelik etkinliğinde deneyimlediğim farklı bir mantı tarifini sizlerle paylaşacağım. Lezzetli mi lezzetli oldu. Görüntü de süper. Mutlaka deneyin. :)

Malzemeler (2 kişilik):
Mantı için:
125 gr tel kadayıf
100 gr kıyma 1/2 çay kaşığı köfte baharı
1/4 çay kaşığı pul biber
1/4 çay kaşığı karabiber
1/4 çay kaşığı kimyon
1/2 çay kaşığı tuz
1/2 tatlı kaşığı galeta unu
10 dal maydanoz
1 çorba kaşığı zeytinyağı
1/2 çorba kaşığı tereyağı (eritilecek)

Yoğurt için:
1,5 su bardağı yoğurt
1-2 diş sarımsak

Sos için:
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 tatlı kaşığı domates salçası
2 çorba kaşığı domates püresi
2 dal taze kekik
1 tatlı kaşığı karabiber
1 dal taze nane
4 çorba kaşığı zeytinyağı
1 çorba kaşığı tereyağı

Süslemek için: Sumak, kimyon, karabiber, taze kekik ve nane


Hazırlanışı:
Kadayıflar kurumasın diye üzerine nemli bez veya tülbent koyun. Bir kapta kıymayı koyarak üzerine köfte baharını, karabiberi, kimyon, pulbiber, galeta unu ve 1 çorba zeytinyağı ekleyerek köfte kıvamına gelecek şekilde yoğurun. Maydanozu ince doğrayıp köfteye ekleyin. Köfteyi fındık boyutlarında yuvarlak top haline getirin. Erittiğimiz tereyağına elimizi batırıp iyice iki avucunuza sürün. Bir tutam kadayıf alıp tepe noktasına yakın bir yere bir köfte koyarak yukarıdan aşağı sarma yapar gibi top haline getirin. Fırında pişireceğimiz tepsiye dizin ve önceden ısıtılmış fırında 230 derecede üzeri kızaracak şekilde pişirin. Her tarafının kızarmasını sağlayın.
Oda sıcaklığındaki yoğurdu iyice çırpın. Sarımsağı dövüp yoğurda ekleyin. Tuz ekleyin.
Sosu için tavaya tereyağını, zeytinyağını, biber ve domates salçasını, domates püresini ekleyip ateşe koyun. Karıştırın ve kaynatın. İyice birbirini aldıktan sonra içine karabiber, taze nane ve kekik ekleyin. Fırından çıkardığımız mantıları tabağa alıp üzerine yoğurt ve salçalı sosu ekleyin ve servis yapın.
Arzuya göre malzeme listesindeki baharat ve taze yeşillik ile süsleme yapabilirsiniz...

Afiyet olsun. :)

22 yorum :

  1. etkinlik çok güzel olsa gerek. beraberlikde en güzeli.. ellerinize sağlık.. Farklı lezzet.g+

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet etkinliklerin en güzel yanı birlikte bloggerlarla sohbet etmek. Çok sağol. :)

      Sil
  2. hep denemek istediğim bir lezzet..muhteşem görünüyor.ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyin mutlaka. Ben ilk kez denedim ve çok sevdim. :) Sağolun.

      Sil
  3. Gerçekten çok farklı bir mantı olmuş,denemek lazım...tadını hayal ettim olur mu olur...hep tatlı olarak düşündüğümüzden bir an nasıl olur dedim ama nihayetinde oda tel tel olmuş hamur,ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım hamuru çıtır çıtır oluyor. Ben çok beğendim ilk defa denememe rağmen. Çok lezzetli de ayrıca. Bir dene. En azından misafirlerine yap. Hem görüntü süper, hem de lezzet. :) Sevgiler, selamlar.

      Sil
  4. Nefis görünüyor ellerinize sağlık Yağmurcum. Ben bu tarifi denemiştim ve çok beğenmiştim. Sevgiler,

    YanıtlaSil
  5. Denemek lazim , cok degisik ve güzel olmus, ellerine saglik Yagmurcum

    YanıtlaSil
  6. Canım bu tarif epey zamandır arşivimde durup duruyor.Cesaret edemedim ama merakta etmiyor değilim hani.Ellerine sağlık görüntü muhteşem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablacım bence dene. Hafif oldu. Sunumda hoş oluyor. :) sevgiler.

      Sil
  7. Değişik bir lezzet deneyip bakmak lazım ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık nefis bir lezzet, daha önce buna yorum yazmıştım ama bulamadım, harika görünüyor sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen ben de bir yorumu 2 defa yazmak zorunda kalıyorum. Bilemedim. :) sevgiler. Sağol.

      Sil
  9. farklı lezzetleri denemek gerek eline sağlık g +

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize sağlık canım. İstanbul da olsaydım keşke..:)) G +

    YanıtlaSil
  11. Yağmurum ellerinize sağlık …
    Keyif dolu dakikalar ve keyifli lezzetler çıkmış bu workshopta da…
    Sevgiler tatlım…

    YanıtlaSil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.