2 Nisan 2012 Pazartesi

Aya Köftesi...

Yöremin en sevdiğim yemeklerindendir. Özellikle annem doyurucu olduğu için çok tercih ederdi. Hem yapılışı kolay hem de benim için lezzetli bir yemek. Koşup oynayıp tekrar tekrar yerdim. Hala da çok sık yapar ve yerim. Uzun otobüs yolculuklarımızın en temel yemeklerinden. :))

Malzemeler:
1/2 kg ince bulgur
250 gr dövülmüş yağsız kara et
2 yemek kaşığı un
1 çay bardağı pulbiber (isot)
1 çay kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı tuz
Çok az tarçın.

Yapılışı:
Geniş bir yoğurma tepsisinde bulgur, kıyma, un ve tüm baharatlar atılarak yoğurulur. Köfte kıvamına gelecek şekilde azar azar su eklenerek yoğurulur. Bir kaba el batırmak için su konulur. Daha sonra ceviz büyüklüğünde bir parça alınarak yuvarlanır. El ayasının içine oturtularak iki elin birbirine vurulması suretiyle (iki elin ayası arasında sıkıştırılarak) kenarları düzgün olacak şekilde teker teker açılır. Derin bir tencerede bol sıvı yağ içine yavaşça bırakılıp kızarıncaya kadar pişirilir. Kevgir yardımıyla tepsiye konur. Sıcak servis yapılır.

Afiyet olsun. :)

4 yorum :

  1. ellerine sağlık tam ismi gibi:))
    mutlu haftalar
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. yahu şu bulgur ne büyük nimet değil mi yağmurum:)
    nereye girse ayak uyduruyor lezzet topuna dönüyor:)
    ellerine sağlık canımm:)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bulguru pirinçten daha çok seviyorum. O nedenle yemeklerimde daha fazla yer veriyorum. Hepsinin ayrı ayrı faydası var tabi ama sanırım demek zevkimiz böyle. :)

      Çok teşekkürler...

      Sil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.