22 Ekim 2014 Çarşamba

Kuru Kayısı Tatlısı...

Annem Erzincan'daki abimin yanına gittiğinde kuru kayısı almış. O kadar çok almış ki güvelenecek. Ne yapayım diye düşünürken kaynatıp yumuşatmak geldi aklıma. O da olur bu da olur derken... bir baktım tatlı yapmışım. Ev ahalisi beğendi. Damak zevkinize uygunsa yapmanızı tavsiye ederim. :) Kahvaltılık olarakta tüketilebileceğini düşünüyorum.


Malzemeler:
1/2 kg kuru kayısı
2 su bardağı su
1 su bardağı toz şeker
Üzeri süslemek için
Hindistan cevizi
5-6 tane ceviz


Hazırlanışı:
Su ve şekeri bir tencereye koyun. Kuru kayısıyı iyice yıkayın. Ve kaynayan suyun içine ilave edin. Kayısılar iyice yumuşak oluncaya kadar pişirin. Sonra blender ile iyice ezilene kadar çekin. Sonra yine kaynatın. Katı bir kıvam alınca ocağı kapatıp supangle gibi kaselere bölün. Üzeri için iri kırılmış ceviz ve hindistan cevizi veya istediğiniz birşeyle süsleyebilirsiniz...

Afiyet olsun. :)

2 yorum :

  1. Çok teşekkür ederim canım. :) Hemen geliyorum. Günaydın.

    YanıtlaSil
  2. Bu lezzeti üst komşum yapmıştı çok beğenmiştim bana da verdi kayısı bende denedim ama onun yaptığı tadı yakalayamadım sanırım başkası yapıp benim yemem gerek ::) Elinize Sağlık.

    YanıtlaSil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.