5 Ekim 2013 Cumartesi

Selanik gevreği (Kuru kek)...

Geçtiğimiz hafta halama gittim. Halam bir süredir pastanede çalışıyor ve çok farklı tarifler öğrenmeye başladım ondan. Bu keki yediğim zaman oldukça sevdim. Çok lezzetliydi. Nedir diye sorduğumda Selanik Gevreği (Keki) dedi. Evde denedim. Kıtır hamur işi sevenlere tavsiyemdir. :) Duyduğuma göre Oktay Usta'da programında yapmış. Baktım sitesinde tarife bizimki ile neredeyse birebir aynı. Böylelikle bir ustanın elinden denendiğini öğrenmek beceremeyeceğim korkusunu bitirdi bende. :)

Malzemeler:
4 su bardağı un
4 yumurta
1 yemek kaşığı sirke
1/2 paket kabartma tozu
1,5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvı yağ
1,5 su bardağı doğranmış kuru meyve (3 adet kayısı, 2 adet incir, 1 avuç fındık ve 1 avuç üzüm. istediğimiz kuru meyveyi ya da çerezi ekleyebiliriz ceviz, badem gibi)
1 su bardağı antep fıstığı (yeşil olacak)


Hazırlanışı:
Karıştırma kabına önce yumurtayı kırarız. Üzerine toz şekeri döküp çırpıcı ile çırparız. Sıvı yağı ve sirkeyi ekleriz. Çırpmaya devam ederiz. Sonra üzerine doğranmış meyveleri ve antep fıstığını ekleriz. Benim adetlerimden biridir. Unu elerim. Size de tavsiye ederim. Eleği çırpma kabının üzerine koyarak unu ve kabartma tozunu döküp eleriz. Güzelce karıştıktan sonra karışım yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dökeriz. Önceden 170 derece ısıtılmış fırında pişiririz. Üzeri kızarınca fırından çıkarırız. Piştikten sonra hafif sıcaklığı soğuğunca ortadan ikiye keseriz. Daha sonra istediğimiz kalınlıkta dilimleyip fırın tepsisinde tekrar fırına süreriz. Güzelce kıtırlaşana kadar fırında pişirip kuruturuz.

Afiyet olsun. :)

12 yorum :

  1. Canım ellerine sağlık, nefis görünüyor, tarifi not alıyorum hemen :)))
    İlk fırsatta deneyeceğim. İyi geceler canım,
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle denemelisin. Çok beğendim bennn. :)) Sevgiler canım, çok sağol.

      Sil
  2. Biskotti ye benziyor sanki :))) kesin deneyeceğim Yağmur'cum :))))

    YanıtlaSil
  3. Biscotti yokken gevrek vardı :) eskinin saklama koşulları olmadığı için , büyükler soğuk ve uzun kış geceleri için bu tarz şeyleri çift kurutarak saklardı.
    selanik gevreği, beypazarı kurusu vs gibi.
    tuzlusunu da tatlısını da ayrı severim. ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim güzel yorumun için çok teşekkür ederim. Gerçekten dediğin gibi. Büyüklerimiz ne güzelde şeyler yapıyorlarmış. Hep hazır seviyoruz maalesef. Ama bizim nesil uyanmaya başladı. Güzel işler çıkarıyoruz çok şükür.

      Sevgiler. :)

      Sil
  4. Ben bugun yaptim ama kurabiye gibi agizda dagiliyo niye olmadiki aynisinida uyguladim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yağmur hanım...
      tarifinizi tesadüfen gördüm yorumlardaki uygulayan hanımın dağıldı demesini okuyunca cevap vermeden geçemedim)))sanırım ikinciye pişirmeden önce kestiğimizde parçaların aralıklı ve farklı yönlerde durmasını uygulamamış! kurutma aşamasındaki bu detay kekin toparlanması ve sonucunda çok etkili(umarım kendi uyguladığım bu detayı iyiniyetle yazdığım anlaşılmıştır))))sevgiler...

      Sil
    2. Bu açıklama için çok teşekkür ederim. Ben de hanımefendinin neyi hatalı yaptığını anlayamadığım için bilemiyorum demiştim. Çok çok teşekkürler. :) Sevgiler...

      Sil
  5. Belki bilirsin Eyüp Sultan 'da çok eski bir fırın vardı …
    Acı badem ,koko ,beze ve bu nefis gevrekleri meşhurdu …
    ,Ve Rahmetli dedciğimle ne zaman Eyüp'e gitsek alırdık ve afiyetle yerdik…
    Ellerine sağlık tatlım…
    Tarif Oktay ustanın ve uygulayan da sen olduğuna göre yanılmadan yapabilirim bu tarifi…
    Müthiş oldu bu benim için…
    Ellerine emeklerine sağlık arkadaşım…
    Öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu Eyüp Sultan'da öyle güzel fırınlar vs var ki. Neredeyse herşeyi süper. Balat'ta bir simit fırını var. Neredeyse simit yemek için oraya gideceğim. :)

      Canım ben de öpüyorum. Çok sağol. :)

      Sil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.