14 Nisan 2015 Salı

Asırlık Lezzetler Tadımı "Develi Florya Şubesi'nde"



Ben doğma büyüme Kocamustafapaşa'lıyım. Bilenler bilir Develi'nin sanıyorum ilk şubesidir Samatya meydanındaki mekanı. Babam restaurant işi ile uğraştığı için hep evde muhabbetimizin arasında geçerdi. Hatta bir dönem İkinci Bahar dizisi tam karşısında çekilmişti. Sevgili Özlem Mekik ve Funda Aydeniz'in daveti üzerine Develi'de blogger tadım buluşmasına katıldım.
Asırlık lezzet mirasının sahibi Develi Restaurantları Florya şubesinde;  Bimutfak iki şefin ünlü Şefleri Özlem Mekik ve Ayvaz Akbacak moderatörlüğünde Türkiye'nin ünlü mekan ve yemek blogu yazarlarının davet edildiği asırlık lezzetler tadım buluşması gerçekleştirdik. Koştura koştura işten çıkıp yetiştim 8 gibi.
Masa düzenine bayıldım. Hemen kuruldum sofraya. :)
Enfes bir yuvalama çorbası ile başladık...

Blog yazarlarını bizzat ağırlayan ve onlarla tek tek ilgilenen Yönetim Kurulu Başkanı Arif Develi, eşi Sevil Develi lezzet mirasının sahibi oğulları Ali Develi, Nuri Develi ve eşiyle birlikte asırlık lezzet şöleni gece boyunca devam etti. Sadece tatmama rağmen bir süre sonra acayip yediğimi farkettim. O kadar bol çeşit vardı ki. Develi asırlık lezzetler sofrasında; serpme mezeler, kalp şeklinde pideler, gavurdağı salatası, çiğ köfte, içli köfte, fındık lahmacun, yuvalama çorbası, fıstıklı kebap, keme kebabı ve diğer kebap çeşitlerinden oluşan kebap tabağı... Daha neler neler....




Özlem Mekik ve Ayvaz Akbacak Şefler,  tarifi sır gibi saklanan Develi Restaurantlarına özel çiğ köfteyi yoğurarak geceyi daha da eğlenceli hale getirdiler. Canlı canlı izlemek ve tarif almak oldukça hoşuma gitti. :)
Başlangıçlar ve mezeler... (Abugannuş, Muhammara, Develi Sarma, Köpoğlu, Fıstıklı İçli Köfte, Nar Ekşili Fındık Lahmacun, )

Kalpli ekmekçikler. Çok şekerler... :)


Develi sarma...
Fıstıklı Kebap, Terbiyeli Kuzu Şiş, Kavurmalı Ala Nazik Kebap, Soğan Kebabı, Keme Kebabı vs..

Ali Develi bizlere kuşaktan kuşağa aktarılan lezzet, ustalık, profesyonellik ve titizliğin hikâyesi olan Develi Restaurant, halen Develi Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini yürüten Arif Develi’nin dedesi tarafından 1912 yılında, Antep’te kuruluşunu, Arif Develi, 1966 yılında İstanbul’a gelerek, İstanbul'un tarihi mekânlarından Samatya’da Develi restaurantı açışını ve de 6 yaşında mesleğe adım atan Arif Develi’nin çalışkanlığı ve titizliği sayesinde Develi adı bir efsane haline gelişini ayrıntılarıyla anlattı. Gerçekten bir başarı öyküsü. Yazsam roman olur derler ya. Aynen öyle bir hikaye.
Blog yazarlarını bizzat ağırlayan ve onlarla tek tek ilgilenen Yönetim Kurulu Başkanı Arif Develi, eşi Sevil Develi lezzet mirasının sahibi oğulları Ali Develi, Nuri Develi ve eşiyle birlikte asırlık lezzetler şöleni gece boyunca devam etti.

Lezzet efsanesini, Samatya’dan sonra Etiler, Kalamış ve Ataşehir restaurantlarında sürdüren Develi, son olarak Florya'da yeni şubesini açtı. Beş dönüm arazi üzerinde kurulan Develi Florya, Develi lezzetlerinin İstanbullularla buluşacağı 7. adres oldu. 
Kurulduğu günden bu yana lezzeti ve hizmet kalitesiyle tanınmış otoritelerin övgüsünü kazanan Develi, birçok ödülün yanı sıra 2002 yılında Avrupa'nın en iyi restaurantlarını belirleyen Zagat Survey 2002 tarafından "İstanbul'un en iyi 5. restoranı" seçildi. Develi Samatya, 2006 yılında İngiltere'nin The Observer gazetesi tarafından dünyadaki "En iyi 100 lokanta" listesinde yer aldı.
Ve bennn. :)
Sevgili Özlem Mekik chefim, sevgili blogger arkadaşım Pınar ve Ayvaz Akbacak şefim ateş başında hem ısındık hem sohbet ettik. :)

Eve tasarımını çok sevdiğim fincan ve lezzeti eşsiz baklavada günün son süprizi oldu. Sağolsunlar. :)

Develi ekibine, Ali Develi'ye, Arif Develi ve ailesine, Özlem Mekik ve Ayvaz Akbacak şefime herşey için çok teşekkür ederim...

1 yorum :

  1. Özel ve özenli bir firma olduğu belli oluyor. Sizlere afiyet olsun.

    Sevgiler

    YanıtlaSil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.