3 Mayıs 2020 Pazar

Evde Urfa Usulü Fındık Lahmacun...




Merhabalar... Corona falan filan derken mutfakta yine buldum kendimi. Bir süredir vakit bulamıyordum yoğunluktan. Hamurunu normalde dışarıda pişirime veriyordum. Dışarıda yemek yemekte istemiyorum artık. E haftanın belli günlerinde sokağa çıkma yasağı derken... evdeyiz. =))
Malzemeler:
Hamuru için:
5 su bardağı un
2 su bardağı ılık su
1 çay kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz
Bir paket kuru maya
1 yemek kaşığı yoğurt

Harcı için:
1/2 kg köftelik kıyma
2 büyük boy kuru soğan
4 diş sarımsak
3-4 adet yeşil biber
1 yemek kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası1 çay kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı pulbiber
1 yemek kaşığı yoğurt
100 gr ceviz içi
1/2 bağ maydanoz
Yapılışı:
Hamuru için 2 bardak ılık suyun üzerine şeker, tuz ve kuru mayayı ekleyip karıştırırız. Üzerine unu ekleyip homojen bir yapı olunca bir kaba koyup üzerini örteriz.


Harcı için ise bir kaba önce eti koyarız. Soğanları, sarımsağı, biberleri ve maydanozu çok ince kıyıp üzerine ekleriz. Acelem vardı iftara ben biraz kalın doğradım. =) Geriye kalan tüm malzemeleri de ekleyip bir güzel karıştırırız.
1 saat kadar sonra hamurun kabardığını farkedersiniz. Küçük bezeler halinde bölümleyip minik minik açarız. Ölçü vermek gerekirse 1 karış kadar. =) Bu arada fırını yüksek ısıda ısınmaya bırakırız. Yüksek ısı diyorum çünkü yavaş pişirirseniz hamuru kuruyor ve sert bir şekilde çıkıyor fırından. Sonrasında hamurların üzerine kenarlarına kadar mümkün mertebe iç harcı eşit miktarda yayarız. Isınmış fırına yağlı kağıtlı tepside süreriz. Isınmış fırında 10 dk kadar sonra pişiyor. Tabi siz fırınınıza göre ayarlayın kendinizi.. Ben de midi boy fırın var çünkü.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.