11 Aralık 2011 Pazar

Havuçlu Peynirli Poğaça...


Ben bu tarifi sevgili Aylin'in sitesinden aldım. Sağolsun arkadaşım güzel bir tarif uygulamış. Çok beğendim ve hemen yaptım. Umarım siz de beğenirsiniz.

Malzemeler:
2 yumurta
2 tepeleme yemek kaşığı katı yoğurt
1 çay bardağı zeytinyağı
1 adet orta boy havuç
Yarım şişe soda (100 ml)
1 çay kaşığı tuz
Çeyrek demet maydanoz
1 su bardağı tulum peyniri (veya beyaz peynir)
1 paket kabartma tozu
1,5 bardak tam buğday unu
2 su bardağı beyaz un

Yapılışı:
Hamuru yoğuracağımız kabın içine yumurtaları kırın. Bir tanesinin sarısını üzeri için ayırın. Maydanozları ince ince kıyın. Havucu mikserde çekin veya rendeleyin. Peyniri iyice parçalayın veya yine mikserde çekin. Tüm malzemeleri karıştırıp yoğurmaya başlayın. Eğer tam buğday unu yoksa biraz daha un gerekebiliyor. Elimize yapışmayacak kadar olmalı. Ben çok katı yapmadım daha iyi pişsin diye. Çok un koyunca sanki içi pişmez gibi geliyor. Hamurdan iri ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın. Üzerine yumurta sarısı sürün ve yağlanmış fırın tepsisine dizin. 175 derece önceden ısıtılmış fırında 25 dakika kadar pişirin. Eğer isterseniz peyniri hamura karıştırmak yerine ortasına da koyabilirsiniz.

Afiyet Olsun…

12 yorum :

  1. Ellerine sağlık canım sen yaparsında güzel olmazmı :)

    YanıtlaSil
  2. havuçlu kek oluyorda, havuçlu pohaça niye olmasın değil mi? İyi bir seçenek, bende deneyeyim.
    sevgilerle

    YanıtlaSil
  3. Ihlamurcum haklısın. Yorum için teşekkürler. :))

    Senem'im canım arkadaşım, senden gelen bu övgülerle ben araçsız aya bile uçarım. Havaya sokuyorsun beni. Allah razı olsun. Öpüyorum. :))

    YanıtlaSil
  4. Tarifin güzelliğinden şüphem yok birde birisi hazır yapıp getirse dahada güzel olur şu aralar..
    Yanında sıcacık çayıyla ohhh..
    Elleirne sağlık canım

    YanıtlaSil
  5. ellerıne sağlık canım cok guzel gorunuyorlar

    YanıtlaSil
  6. Hayat Cafe ve Zeymuran yorumlarınız için teşekkürler. Gerçekten hazır olunca ne rahat oluyor bu tarz yemekler. :))

    YanıtlaSil
  7. Yağmurcum ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Soda ile yapılan poğaçalar gerçekten nefis oluyor. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Kek haricinde hiç denememiştim havuçlu tarif. Güzel olmuşlardır eminim. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Ela hanım. Gerçekten güzel oluyor. Denemek lazım. Selamlar, sevgiler. :)

      Sil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.