11 Aralık 2011 Pazar

Lahana Sarması...

Kış mevsiminin en sevdiğim yemeklerinden birisidir lahana sarması. Anneme yalvarırdım küçükken yapsın diye. Ben lahananın bir tek bu yemeğini seviyorum diyebilirim. Özellikle sıcakken çok lezzetli oluyor. :))
Malzemeler:
1 tane orta boy lahana
250 gr pirinç
1 yemek kaşığı domates salçası
2 baş soğan
5-6 diş sarımsak
1 çay kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı pulbiber
1,5 tatlı kaşığı tuz
1 çay bardağı zeytinyağı
1 tane küp şeker (1 çay kaşığı)

Yapılışı:
Lahananın alt kısmını çevirip alt kısmından büyükçe bir parça bıçakla keseriz. Sonra bir tencereye içine biraz su koyarak bunu içine koyup 10 dk haşlarız. Çıkardıktan sonra bir kaba koyarız. O haşlanınca kendini bırakıyor ve içini bıçakla oyduğumuz için yaprak yaprak çıkarabiliyorsunuz. Önce soğanları ve sarımsakları doğrarız. Derin bir kapta tüm malzemeleri doğradıklarımızla beraber ekleyerek karıştırırız. Sonra ayıklayıp yıkadığımız pirinçleri üzerine ekleyerek el yordamı ile karıştırırız. Bunu bir tencerede biraz kavururuz. Daha tane tane oluyor. Sonra bir yaprak alıp içine bir yemek kaşığı kadar iç doldurup bohça gibi katlayıp ters çevirerek tencereye dizeriz. Hepsi bittikten sonra üzerini kapatacak şekilde su koyarak ocağa yüksek ateşte koyarız. Kaynamaya başlayınca hemen kısmamız gerekiyor. Sonra kısık ateşte 40-45 dk. pişinceye kadar bekletiriz.

Afiyet olsun.

2 yorum :

  1. Zeytinyağlıysa mutlaka soğuk olmalı bana da.. Etlisi sıcak ama z.yağlı soğuk:) Zevk meselesi tabii Yağmurcum. Ellerine sağlık Yağmurcum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu da aslında benim bir sorunum. Soğuk yemek sevmiyorum maalesef. ;(( Sevgiler. Öptüm. Yeni yılını kutlarım. ;)

      Sil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.