10 Aralık 2011 Cumartesi

Ev Yapımı Lahmacun... (Urfa usulü)

ev yapimi lahmacun, urfa usulü lahmacun, urfa lahmacun tarifi
Merhabalar; bir haftadır tarif yayınlamıyorum. Bir sürü birikti. En yakın vakitte hepsini sırayla yayınlayacağım inşaallah. :))
Ben lahmacunu cok severim ve dışarıda yiyemem. Yemememin nedeni malzemelere güvensizlikten öte kendi elimin lezzetini daha cok sevmem. Özellikle pratik olduğu icin misafirler gelmeden karıştırıp lahmacun salonlarında pişirime verince misafir geldiğinde hazır oluyor. Şiddetle tavsiye ediyorum. :)

Malzemeler:
1 kg köftelik kıyma
3 büyük boy kuru soğan
1 baş sarımsak
1 bağ maydanoz
1 yemek kaşığı salça
1 tatlı kaşığı karabiber
1 yemek kaşığı tuz
3 yemek kaşığı pulbiber
1 yemek kaşığı yoğurt
100 gr ceviz

Yapılışı:
Bir kaba önce eti koyarız. Soğanları ve maydanozu ince kıyıp üzerine ekleriz. Geriye kalan tüm malzemeleri de ekleyip bir güzel karıştırırız. Sonra tepsiye koyup doğru fırına. :) şimdiden afiyet olsun.

12 yorum :

  1. Yorgun olmasam kalkıp yapacaktım o kadar canım istedi ellerine sağlık :)

    yemekkvakti

    not:linkte verebilirsin yada yemek vaktinden aldım diye yazıdada geçirebilirsin sen bilirsin.Ben genelde orjinal tarifi görsünler diye link veriyorum ama sana kalmış.Değer verip denemene ve beğenmene çok sevindim ayrıca Çok naziksin teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  2. bacım nerden bulalım lahmacun salonunu :) artık sana gelirsek yaptırırsın . Görüntü süper.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba canım.Dünkü etkinlikten İstanbul Kazan Ben Kepçe:)Harika olmuş canım.Bende en yakın zamanda deneyeceğim.Bu arada bloguna bayıldım.Çok tatlı.Blogunu takibe aldım.Bende bekliyorum.http://istkazanbenkepce.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Yorum için çok teşekkür ederim. Seni tanıdığıma bende çok sevindim. Çok muhabbet edemesekte... Bende sitene uğrayacağım. Selamlar, sevgiler. :)

      Sil
  4. Evde lahmacun içi yapımı harika gerçekden. Cevizi bilmiyordum. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. hamurunu nasıl yapıyorsunuz acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Öncelikle hamurunu ben hazırlamıyorum. Hamuru hazırlamak oldukça kolay. Yaş mayalı hamurla pratik hazırlanabilir. Fakat benim üst sokağımda yılların lahmacun fırını var. Fırınım taş fırın gibi pişirmeyeceği için orada pişirtiyorum.

      İlginize teşekkür ederim, yine beklerim. :) Selamlar...

      Sil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.