22 Şubat 2016 Pazartesi

Damat Paçası...


Geçtiğimiz hafta Yemek Şenliği organizasyonuna Yöresel Et Yemekleri ile finalist olarak katıldım. İlk etapta yemek yarışması için fotoğraf atmıştım. Sonra da finale kaldığımı öğrendim. Bu tarz yarışmaları çok sevmiyorum. 1000 defa denediğiniz bir yemeğinizin şartlardan veya farklı damat tatlarından dolayı oylamaya tutulması aslında hiçte hoşuma gitmiyor. Yine de finale kaldığımı öğrenmek güzeldi ve kıramayacağım insanlardan dolayı katıldım. Finale kalan yemeğim damat paçasıydı.

İsmen farklı olsa da görsel ve lezzet olarak oldukça lezzetli bir yemek. Rumeli yöresine özgü bir yemekmiş. Damatlara özel yapılan yemek. Tarifi bizzat o yörenin insanından aldım. Bu yemeğin lezzetine varmak ve tarifimi denemek için buyrun malzeme listesine göz atmaya. :)

Malzemeler:
4 parça tavut but
3 adet yufka
3 yemek kaşığı yoğurt
3 yemek kaşığı un
3 adet yumurta
3-4 diş sarımsak
Yarım çay bardağı sirke (Ben üzüm sirkesi kullandım. Tarifi aldığım o yörenin insanının özellikle söylemesidir.)
7 su bardağı tavuk suyu
2 yemek kaşığı tereyağı
Sıvı yağ
Pulbiber
Tuz


Hazırlanışı:
Önce tavukları iyice haşlarız. Sudan çıkarıp didikleriz.
Fırın tepsisinin içine yufkaları kenarlardan taşmadan yerleştirin. Her katına fırça ile yağ sürüp üst üste dizip önceden ısıtılmış 180 C fırına koyun. Fırında üzeri pembeleşinceye kadar kurutun.
Tencereye un, yumurta ve yoğurdu koyup karıştırın. Üzerine sarımsak ve sirkeyi ekleyin. Tavuk suyundan 3,5 su bardağı ekleyip iyice çırpın ve ocağa koyun. Muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirin. Pembeleşen yufkaları fırından çıkarıp üzerine geri kalan 3,5 su bardağı tavuk suyunu eşit şekilde dökün. Ocaktan indirdiğimiz özel sosu fotoğraftaki gibi yayarak sürün.
Tavukları lezzetlendirmek için 1 yemek kaşığı tereyağı ile bir tavaya koyup karıştırın. Ama kızartmayın. Yağ her tarafına bulaşsın, yeter.
Tavukları tepsimizin her tarafına dağıtın. Küçük bir cezvede tereyağını eritip içine pulbiberi ekleyip ocağı kapatın ve tepsiye yine eşit şekilde dökün. Sıcak servis yapın...

Afiyet olsun...


NOT: Finale kaldım ama ilk 3'e giremedim. Yine de keyifli bir gündü... :)

8 yorum :

  1. Ellerinize sağlık nefis bir tarif ,finale kalmak da başarıdır gönlünüzce devamı da olsun inş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Elbette. Güzel bir gündü. Çok sağolun. Sevgiler. :)

      Sil
  2. Off canım çekti. Senin ellerinden tadına bakmak isterdim arkadaşım. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Can'ım benim çok sağol. O da olur birgün inşaallah. ☺️ Öpüyorum.

      Sil
  3. Etkinligin fotoğraflarına baktım da o ortamda bulunmak heyecan vermiştir diye düşündüm. Damat Paçası sevdiğim bir yemektir. Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten insan ne kadar alışkın ya da soğuk kanlı olurum diyorsa da olamıyor, heyecanlanıyor. Yorumunuz ve ziyaretiniz için çok teşekkürler. :)

      Sil
  4. Merhabalr blogujuzu takibe aldim blogumada beklerimm

    YanıtlaSil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.