6 Mart 2016 Pazar

Ali Nazik Dolması...

Blogger olana kadar Ali Nazik yemeğini kabak dolmasının bir türü olarak biliyordum. Fakat çevremde baktım bayağı farklı bir şekilde farklı bir tarif yapılıyor. Neyse bu benim tarifim. :)
Yöremin lezzetli yemeklerinden. Birazda özen gösterdiğimiz misafirlerimize ikram etmek için güzel bir yemektir. Kıyması bol pirinci az yemeğin buyrun tarifine :)

Malzemeler:
1,5 kg kabak
1/2 kg kıyma
1 çay bardağı pilavlık pirinç
2 baş büyük boy kuru soğan
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı isot (pulbiber)
4 yemek kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı kuru nane
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
1 çay bardağı pirinç
4-5 diş sarımsak
1/2 bağ maydanoz


Hazırlanışı:
Kabakları biraz kalınca oyarız. Çok inceltilmemesi gerekiyor.
Soğanları ince kıyıp üzerine tüm malzemeleri atarız. Malzemeleri karıştırıp oyduğumuz dolmaları doldururuz. Normalde az su koyup dolmaları haşlarız. Fakat bu biraz sulu servis yapıldığı için 2 su bardağı kadar su koyarız.
Önce yüksek ateşte kaynadıktan sonra kısık ateşte pişirip fotoğraftaki gibi suyu ile ve üzerine sarımsaklı yoğurtla birlikte servis yaparız.

Deneyenlere afiyet olsun. :)

5 yorum :

  1. Nefis görünüyor ellerine sağlık ♥

    YanıtlaSil
  2. Ilk defa gordum desem ayip olmaz heralde :)

    YanıtlaSil
  3. Ali nazik yemeğini biliyordum da dolmasını hiç duymamıştım.

    YanıtlaSil
  4. Ali nazik i patlıcanla olanını biliyorum bu şekilde adlandırıldığını yeni öğrendim bu yemeğin ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. nefis görünüyor ellerinize sağlık bende bloguma beklerim ♥ :)

    YanıtlaSil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.