8 Nisan 2013 Pazartesi

Evde Karadutlu Dondurma Tarifi :)

Karadutlu dondurma sanırım herkesin en sevdiği dondurma çeşitlerinden. Gerçekten çok lezzetli oluyor ve de pratik. Artık havalar ısındığına göre dondurma yemeye başlayabiliriz. :))


Malzemeler:
500 gr karadut
8 yemek kaşığı pudra şekeri (veya toz şeker)
300 gr krema

Hazırlanışı:
Karadutları yıkar, ayıklarız. Karadutları ve pudra şekerini mikser veya rondoya koyarız. Püre haline gelinceye kadar çekin. Kremayı mikser ile krem şanti kıvamına gelinceye kadar çırpın. Karadut püresini kremanın üzerine dökerek el çırpma teli ile karışıncıya kadar çırpın. Dondurma makinesini çalıştırıp üzerine yavaş yavaş tüm malzemeyi dökerek 15-20 dakika kadar çalıştırın. Zaten yavaş yavaş katılaşmaya başladığını göreceksiniz. Daha katılaştıktan sonra yumuşak seviyorsanız o halde daha katı seviyorsanız buzlukta -18 C'de donmaya bırakın. :)

Afiyet olsun.


14 yorum :

  1. Merhaba Yağmurcum,

    Ev yapımı dondurma bir harika görünüyor. İnşallah bende yapmayı planlıyorum önümüzdeki günlerde. Ellerine sağlık canım. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok pratik oluyor. Yeter ki dondurma makinan ve malzemeler hazır olsun. ;-)

      Sil
  2. Yağmurcuğum ellerine sağlık desene artık dondurma mevsimi geldi açılışı senin dondurma ile yepecağız.Nefis görünüyor afiyetler olsun canısı çok öptümmm:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ablam çok sağol. Evet mevsimi geldi. Havalar ufaktan ısınınca tarif yayınlayayım dedim. Tsk'ler. Sevgiler. :-)

      Sil
  3. yağmurcum elıne sağlık artık bol bol yerız

    YanıtlaSil
  4. benim dondurmayla aram yoktur ama karadutluyuda görünce nasıl canım çekti.helede evde yapım harika olmuştur.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ev yapımı içime siniyor. Bazen tv'de haberlerde öyle şeyler duyuyorum ki aklım almıyor. Tutkal koyduklarını duydum maalesef. Içine konulan katkı maddeleri de cabası. :-( En güzeli ev yapımı. Tsk ederim. Sevgiler.

      Sil
  5. ellerinize sağlık harika görünüyor...

    YanıtlaSil
  6. En çok tercih ettiğim dondurma karadutlu dondurmadır, tam da benim sevdiğim dondurmayı yapmışsın teşekkürler canım,
    Yaz kış dondurmayı ailece severek yeriz, Demekki dondurma makinesi almak lazım:))))
    sevgiyle....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle makina kolaylaştırıyor yapımını. Rica ederim canım. Dondurma tariflerim devam edecek. :))

      Sil
  7. Merhaba Yağmurcum,
    Sana birşey sormak istiyorum. Dondurma makinam yok almak istiyorum. Bana yardımcı olurmusun. Hangisi daha kullanışlı bilmiyorum kafam çok karıştı. Sen makinenden memnunmusun ?
    Şimdiden çok teşekkür ederim. Kucak dolusu sevgilerimle...:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım kusura bakma geç yanıt veriyorum yorumuna.. Kaç gündür uğrayamadım bloğa. :(

      Benim bu kullandığım Tefal dondurmacım... Çok güzel. Pratik. Tek sıkıntı kullanmadan 1 gece evvel buzluğa koymam gerekli. İçindeki sıvı donuyor ve dış kenardan ve alttan dondurmayı soğutuyor. İçindeki çark dondurmayı çeviriyor. Bir yandan dönerken öte yandan donduruyor. Özellikle çocuklar için yumuşak dondurma veya sorbe yapmak için çok kullanışlı ve pratik. Katı seviyorsan biraz buzlukta bırakmak gerekiyor. :)

      Sil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.