21 Nisan 2013 Pazar

Terbiyeli tavuk... (Tavuk nasıl terbiyelenir?)

Tavuk terbiyelemek benim için çok özel birşey. Çünkü terbiyelediğim tavuk kebap veya ızgara şeklinde birçok şekilde tüketiyorum. Fotoğrafta gördüğünüz kebap için tavuk terbiyelemiştim. Her türlü şekilde bu tarif damak tadıma uygun. :) Beğeneceğinize eminim.
Malzemeler:
1 adet tavuk göğsü
1 çay kaşığı tepeleme kekik
1 tatlı kaşığı pulbiber (isot)
1/4 çay kaşığı karabiber
3 yemek kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı yoğurt
1 çay kaşığı kimyon
3-4 iri diş sarımsak (ben 2-3 tane taze sarımsak kullandım)
1/2 tatlı kaşığı tuz


Hazırlanışı:
Tüm göğsü kasaba ya da kendiniz istediğiniz gibi kebap ise kuşbaşı, ızgara ise ızgaralık boyutlarda doğrarız. Sarımsakları ezip tüm malzemelerle birlikte tavuğun üzerine ekleriz. Geceden bırakırsak çok daha güzel bir lezzetlendirme olur. Sos tavuğun içine işler iyice. :)

Afiyet olsun.

12 yorum :

  1. Ellerine sağlık Yağmur çok güzel olmuş. Terbiyesi ile lEZZETLENMİŞLER.afiyetle yiyin

    YanıtlaSil
  2. elıne sağlık terbıye cok onemlı etlerde

    YanıtlaSil
  3. Yağmurcum, güzel bir marine sosu olmuş,eline sağlık.yazın mangalda denemeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda çok fazla bilmeyen gençler olduğunu farkettim. O nedenle paylaşmak istedim. Hazır soslar gerçeği gibi lezzetli değil bana göre. İçinde tadı güzel yapan kanımca tatlandırıcılar var. En güzeli kendi sosumu kendim hazırlamak. Çok sağol canım. :) Sevgiler.

      Sil
  4. Tavuğa en çok kekiği yakıştırıyorum bende. Bol baharatlı harika oluyor. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle kekik olmadan lezzetli olmuyor. Hele ki bazen ben hem taneli hemde toz olarak eklerim. Süper oluyor. Sevgiler. :-) Tsk'ler.

      Sil
  5. Merhaba Yağmurcum,
    Çok güzel bir sos olmuş ellerine sağlık. Benim de buna benzer bir sosum var. Aynen dediğin gibi en güzeli kendi sosunu kendin hazırlamak. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi yaa en güzeli. Evimizde kendi elimizle yaptığımız. Çok teşekkürler bu güzel yorum için. Sevgiler... ;-)

      Sil
  6. eline sağlık,terbiyesiz tavuk değil yani :)
    ben de kendim hazırlarım içime sinsin yediğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim tavuklarım terbiyeli. :-D

      Aynen öyle insanın içine siniyor evde yapılan. :-) yorum için sağol canım.

      Sil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.