10 Haziran 2013 Pazartesi

Çekirdekli kurabiye...

Geçtiğimiz ay halama gitmiştim. Kendisi pastanede çalışıyor. Baktım bana çekirdekli kurabiye getirdi ikram olarak. Hem tadını hem de değişik görüntüsü oldukça dikkatimi çekti. Hemen tarifini aldım. Tabi pastane işi malum çok yağlı vs. Kendime göre tarifi biraz değiştirip sizinle paylaşayım dedim. Çok pratik bir kurabiye tarifi. Çocuklarda oldukça seviyor. Yeğenim bayıldı, oradan biliyorum. :)
cekirdekli kurabiye nasil yapilir, kurabiye tarifi, cekirdekli tarifler, degisik kurabiye

Malzemeler:
1 su bardağı soyulmuş ay çekirdeği (gerektiği kadar kullanın, yetmeyebilir.)
3,5 Su bardağı esmer un
250 gr margarin (oda sıcaklığında)
1 yumurta akı
1 çay bardağı pudra şekeri

Yapılışı:

Derin bir kapta unu, margarin ve pudra şekerini koyarak güzelce yoğururuz. Sonra pişireceğimiz tepsiyi yağlarız. Çekirdekleri bir kaseye dökeriz. Ceviz büyüklüğünde bezeler alarak yuvarlarız. Elimizle biraz bastırıp yumurta beyazı süreriz. Sonra çekirdeklere iki türlü batırıp önceden yağladığınız tepsiye kurabiyelerinizi dizeriz. Önceden ısıttığımız 180 C fırına tepsiyi koyarız. Üzeri pembeleşince fırından çıkarırız. Soğuduktan sonra tepsiden alıp servis tabağına koyarız.

Afiyet olsun...

2 yorum :

  1. Bayıldım bu tarife ellerine sağlık.En kısa zamada denemeliyim.Sevgiler.

    YanıtlaSil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.