8 Haziran 2013 Cumartesi

Van & Yımırta Kahvaltı Evi...

Her yörenin meşhur olduğu bir ürünü var. Sanırım hepimizin aklına kahvaltı deyince Van ilimiz geliyor. Van kahvaltısını ben de ilk kez deneyimleme imkânı buldum. Geçtiğimiz hafta Ohannes Kan beyfendinin daveti üzerine Van & Yımırta Kahvaltı Evi'nde blogger toplantısı gerçekleştirdik. Bağdat Caddesi'ndeki oldukça rahat ulaştığım bu mekanda dillere destan bir kahvaltı yaptık. Kavut, murtuğa, jaji, menemen, Van'ın otlu peyniri, ceviz ve incir reçeli bunların yanında birinci kalite kahvaltı çeşitleri ile sanki sonsuz diyebileceğimiz kahvaltı çeşitleri. Birbirinden özenli ve farklı lezzetler tattım. Hiç duymadığım isimler altında öyle güzel yiyecekler geldi ki bayıldım resmen. :) Ayrıca fiyatlar böylesine şirin ve kaliteli bir mekanda tüm yiyeceklerin fiyatlarının çok makul olması. Menüyü elime aldığımda fiyatları görünce oldukça şaşırdım. Gerçekten çok uygunlar...
Kendinizi bir bahçede hissedebileceğiniz ferah bir mekân.
Dekoru oldukça şirin tasarlanmış, masa ve sandalyelerde çok rahattı.
kavut, murtuga, menemen, van kahvalti evi, bagdat caddesi, kahvalti masasi
Çeşitler muhteşem :) Sol taraftaki tavanın içindeki kahve tonlarındaki lezzeti tarif edemem. Adı "Kavut". İçinde irmik var. Oldukça farklı bir tad.
Sağ taraftaki tavada ise "Murtuğa". Bu lezzette yine Van kahvatı sofrasından bir örnek. Yumurta ve farklı lezzetlerin bir araya getirilmesi ile yapılıyor.
Oldukça seçkin kahvaltı çeşitleri

Kahvaltının veya tercihen öğle yemeklerinin mükemmel bir lezzeti "Menemen"
Ben de pişi yaparım ama bu gerçekten çok güzeldi. Hem de sıcak sıcak servis ediliyor. Sıcak seven biri olarak çok beğendim. :)
Hayatımda ismini bile duymadığım ceviz reçeli. Sanıyorum sırf bunu yemek için bile gideceğim Van & Yımırta Kahvaltı Evi'ne. Bu ortamın en güzel yanlarından biri de bu güzel mekana hayvan dostlarımızla giriş serbest. Bu çok güzel bir haber. :)
Çok şirin logosu. Hemen girişte kedi ve yumurtalardan oluşan bir tasarım. :)

Güler yüzünü ve hoş sohbetin biz bloggerlardan esirgemeyen Onno Bey'e ve bizleri oldukça hoş ağırlayan mekan sahibi ve personeline buradan çok teşekkür ederim.
Siz de Van kahvaltısının eşsiz lezzetlerini tatmak isterseniz Bağdat caddesindeki mekânı şiddetle tavsiye ederim. Ben bir daha gideceğim. :)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.