8 Haziran 2013 Cumartesi

Kuru nane nasıl yapılır?

Biliyorsunuz her yemeği kendim yapmaya çalışıyorum. Son zamanlarda neredeyse her üründe katkı veya kimyasal madde kullanılması oldukça ürkütücü. Naneyi de kendim yaparım elimden geldiğince. Hem sizlere hatırlatmak hem de bilmeyenler için nasıl yapıldığını anlatmak istedim.
nane kurusu, evde nane nasil kurutulur, kurutulmus nane, baharatlar, nane, nane kurusu
Geçtiğimiz hafta annemle alışverişe çıktık. Akşam üzeri idi. Biliyorsunuz pazar biraz ucuzlar. Bir tezgah oldukça indirimli satıyordu. Annemle 20 bağ aldık nane kurutmak için. Bunlar yaprak yaprak ayıklayıp yıkadım. Yeşillik kurutucusundan geçirip kaba suyunu aldım. Büyükçe bir masanın üzerine iyice yaydım. Ve birkaç saatte bir ters çevirdim küf vs olmasın diye. Tüm yapraklar iyice kurudu suyunu çekti. hafif hareketle ufalanabilir hale geldi. Ben de onu derin bir kap içine koyarak hamur yoğurur gibi yoğurdum. Sonra da iki elimin arasına alarak fotoğraftaki hale getirdim. Önce yoğurmamın nedeni hızlı bir şekilde nanenin toz haline gelmesiydi. Ufak tefek kabalarını elimde ufaladım. Ufak tefek saplar çıktı, ayıkladım. Bir kavanoz içine koydum. Kullanıma hazır.

Afiyetler olsun. :)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.