23 Eylül 2013 Pazartesi

Şeftalili Mousse...

şeftalili mousse, şeftalili tatlilar, tatlilar, tatli tarifleri, ramazan tatlisi, jelatin nasil eritilir
Malzemeler:
200 gr fildişi (beyaz) çikolata
3 adet orta boy şeftali
200 gr krem şanti
1 su bardağı süt (krem şanti için)
3 yumurta
1 yemek kaşığı toz şeker
4 adet yaprak jelatin (soğuk suda ıslatılmış)

Hazırlanışı:
• Çikolatayı bir mikser veya bıçak yardımıyla doğrarız ve benmari usulü (bir kap içine koyup sıcak suyun içine oturtarak erimesini sağlamak) eritiriz. Krem şantiyi süt ile usulüne göre hazırlarız ve çikolatanın içine ilave ederiz. 
şeftalili mousse, şeftalili tatlilar, tatlilar, tatli tarifleri, ramazan tatlisi, jelatin nasil eritilir
Yumurtayı şekerle çırparız. Çırpıcı veya mikser ile olabilir. Çikolatalı karışıma ekleriz. Jelatinleri ben de ilk kez denedim hayatımda. Oldukça farklı bir şey. Jelatinleri soğuk suda bekletiriz. Bir tavayı sadece ocakta ısıtıp altını kapatırız. Ve elimizle sudan çıkarıp ısınmış tavaya içine atarız. Tavayı elimizle omlet yapar gibi çevirip eritiriz. Jelatinleri de karışıma ekleriz. Şeftalilerin çekirdeklerini çıkarıp fotoğraftaki gibi boyutlarda kestim ben. Onları mikserde çekip karışıma ekleriz. Şeftalilerin kabuklarını soymadım. Çünkü kabukları ile birlikte renk verdiği için soymak istemedim. Karışımı bardaklara döküp yarım saat kadar buzdolabının deepfreeze bölümünde bekletiriz. Donduktan sonra arzuya göre üzerine rendelenmiş beyaz çikolata ilave edebilirsiniz.
şeftalili mousse, şeftalili tatlilar, tatlilar, tatli tarifleri, ramazan tatlisi, jelatin nasil eritilir
Afiyet olsun. :)

8 yorum :

  1. ellerinize sağlık canım sunum çok hoş

    YanıtlaSil
  2. Harika görünüyor, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar,
    Ellerine emeğine sağlık canım. Nefis görünüyor. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim çok teşekkür ederim. Benden de sevgiler. Sağol. Öpüyorum. ;-)

      Sil
  4. şeftalili yapılan hiç bir şey kötü olamaz harikadır eminim ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ziyaretine çok sevindim. Çok teşekkürler. =) Güzel ve hafifti. Tekrar yapmak isterim. Sevgiler.

      Sil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.