2 Şubat 2014 Pazar

Amavivo Pizza Taşı blogger etkinliği...

amavivo, blogger etkinliği, etkinliklerworkshoplar, pizza taşı, amavivo pizza taşı, taş, fırın yemekleri, blogger etkinliği, eyüp kemal sevinç, sapphire avm,
Dün Sapphire AVM'de olan bir blogger etkinliğine davet edildim. Pizza taşı üzerine bir etkinlikti bu. Pizza taşı deyip geçmemek gerek aslında. Oldukça enteresan bir ürün. İtalya'nın Vesüv yanardağının madeninden üretilen taşın tüm sağlık sertifikaları alınmış olup bakanlık tarafından onaylı bir taş bu. "Amavivo" ismi iki farklı italyanca kelimenin birleşmesi ile üretilmiş. Amare Vivere / Amavivo olmuş. :)
Eyüp Kemal Bey'in ve Şafak Ünal'ın anlatımı ile "Vesuvo Pizza Taşı" İtalya, Almanya, İsviçre ve İngiltere'den sonra Türkiye pazarında da ne kadar iddialı olduklarını ve ürünün ayrıntılarını anlattılar. Bu pizza taşının özelliği şu; elde ettiği sıcaklığı tamamen içine hapsedip, üzerinde pişirilen pizza, pide ve bunun gibi pişirebilecek yemeklerine ısıyı eşit bir şekilde dağıtması. Aynı zamanda kısa sürede pişirme ve pizzaların üzerinde yer alan malzemelerin yanmadan gerçek lezzetlerinde kalmalarını sağlıyor. Beni biliyorsunuz fırında bol bol pide, pizza ve lahmacun pişiriyorum. Zannediyorum bundan sonra her yemeğim pizza taşında pişecek. :) 
Fırında önceden ısıtılmış pizza taşımız ısınmışken pizza yapmaya koyulduk. İki tür pizza yapacaktık; margarita ve şarküteri pizza. Şeflerimizin tarifi ile pizza hamurunu havasını almadan nasıl yuvarlak açacağımızı öğrendim. Elime yakıştı galiba. :) Önceden pizzayı tepsiye hamuru koyup yağ ile kenarlarına yayardım. Şu şekilde un yardımı ile yuvarlak açtık. Oldukça pratikmiş.
Sevgili Özlem ile. :)
Şefimiz yaptığımız pizzalardan en beğenilen 3 kişiye hediye vereceklerini söylediler. Oldukça merak etmenin yanı sıra pizza seven biri olarak ikinci pizzayı kendi tarzıma göre yapmaya karar verdim. Altta hamur üzerine salça sosu ve şarküteri (sucuk, salam vs) ürünü koydum. Onları pişirip kaşar peynirini koyup fırındaki pizza taşına koydum. En güzeli de taşa yapışmadı ve her tarafı güzel pişti.
Pizzalarımızı yedikten sonra sertifikalarımızı ve şirin bir kupa bardağı hediye ettiler. Tam da böyle bir kupa alacaktım. Çok teşekkür ederim. :)
Amavivo yetkilileri 3 kişiye hediye edecekleri hediyeyi 6 kişiye çıkardılar. Ve önümüzdeki günlerde güzel yemekler deneyip sizlerle paylaşacağım pizza taşını bana da hediye ettiler. Pizzamı seçip, beğenmişler. Çok sevindim. :)

Bizleri misafir eden EKS Mutfak Akademisi Eyüp Kemal Sevinç'e ve Amavivo Şafak Ünal'a çok teşekkür ederim. :)

10 yorum :

  1. süper bir gün olmuş gibi her şey gönlünüzce olsun

    YanıtlaSil
  2. Harika bir etkinlik olmuş canım…
    Ellerine hamur açmak da pek yakışmış…
    Papatyam ve Anne Eli Reyhanımda yanındaymış ohhh ne güzel bol keyifli bir gün geçirmişsin…Hediyelerini de iyi günlerde kullan güzel pizzalar pişirip afiyetle ye canım…
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim ziyaretin için çok teşekkür ederim. Evet kızlar yanımda idi. Güzel oldu gerçekten. Seviyorum hamur açmayı. Sevgiler. :)))

      Sil
  3. Merhaba
    Ne güzel keyifli bir gün geçirmişsiniz.
    Pizzanız beğenilmiş üzerine birde hediye kazanmışsınız iyi günlerde kullanın,sizin adınıza çok mutlu oldum resimlerde çok keyifli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyaretiniz için çok teşekkür ederim. :) Güzel bir gündü gerçekten. Ve de kısmetli bir gün. Sevgiler...

      Sil
  4. Yagmur Hanım - geldiniz icin çok teşekkürler. Benim türkcem biraz sayıf. Inşallah Pizzataşınızı severseniz ve çok lezettli yemekler yaratırsınız. Sevgilerle Şafak Ünal :-)

    YanıtlaSil
  5. Yağmur Hanım. Tanıştımıza çok memnun oldum. Kusura bakmayın benim türkcem biraz sayıf :-) inşallah Pizza taşınızı seversiniz ve çok lezzetli yemekler yaparsınız. Sevgilerle Şafak Ünal

    YanıtlaSil
  6. Yağmur Hanım. Tanıştımıza çok memnun oldum. Kusura bakmayın benim türkcem biraz sayıf :-) inşallah Pizza taşınızı seversiniz ve çok lezzetli yemekler yaparsınız. Sevgilerle Şafak Ünal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ziyaret edip yorum yazdığınız için. Şimdiden sevdim bile pizza taşını... Çok sağolun. Bu arada Türkçeniz bence süper. Selamlar. :)

      Sil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.