12 Şubat 2014 Çarşamba

Kartopu...

Tabi ki bildiğimiz kartopu değil. Bir arkadaşımdan aldım bu tarifin ismi değişikti. Onu sevmedim. Kartopu olarak isimlendirdim. E kartopuna benziyor. :)) Çok lezzetli oldu. Evde de çok irmik vardı. Değerlendirmiş hem de misafirlerime hoş bir tatlı hazırlamış oldum. Ayrıca süt olarakta günlük süt kullanıyorum. Marka olarakda Yörsan'ı tercih ettim. Malum kutu sütler katkı maddesi vs diyorlar. Zaten günlük tükettiğim için isabetli oldu sanırım. :)
Malzemeler:
7 yemek kaşığı vanilyalı irmik (Ben Selva'nın kullanıyorum, isteğe göre vanilya ekleyebilirsiniz.)
3 su bardağı Yörsan Günlük Süt













6 yemek kaşığı pudra şekeri (veya normal şeker)
2 su bardağı hindistan cevizi (5 yemek kaşığı içine konacak)
Yapılışı:
Sütü bir tencereye koyarak üzerine irmiği ve pudra şekerini ekleyip ocağa koyarız. Sürekli karıştırarak koyulaşana kadar pişiririz. Yine de karışacak kadar kıvamlı olmalı. Ocağı kapatırız. Üzerine 5 kaşık hindistan cevizini ekleyerek karıştırıp soğumaya bırakırız. Yaklaşık 10-15 dk bekletmemiz gerekiyor. Bir kaseye hindistan cevizi koyarız. Bir kaseye de elimizi ıslatmak için su. Elimizi ıslatıp ceviz büyüklüğünde bir parça olacak şekilde top yapıp kasedeki hindistan cevizine bulayarak servis yapacağımız tabağın içine koyarız.
Tüm karışımı şekillendirdikten sonra fotoğraflarda da göreceğiniz gibi değişik şekillerde sunum yapabiliriz.

Afiyet olsun. :)

3 yorum :

  1. nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Tarifiniz gerçekten güzel. Anlaşılır ve sade biçimde güzel anlatımınız var. Teşekkürler. Gerçekten güzel bir tat. Denemekte yarar var bence. Süt irmik pudra şekeri ve hindistan ceviziyle birlikte güzel ve lezzetli bir tatlı olmuş.

    YanıtlaSil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.