23 Şubat 2014 Pazar

Kuru patlıcan kavurması...

Bizim memleketin güzel yemeklerinden biridir kuru patlıcan kavurması. Oldum olası çok severim. Kışın eskiden patlıcan yoktu. Sera varsada hem azdı hem de çok pahalı. Biz de kavurmasını yapıp yerdik. Memleket patlıcanı satan yerlerden almaya çalışıyorum. Böylesi daha lezzetli oluyor. Siz de bulabilirseniz Birecik Patlıcanı tercih edin. :) Eğer sıcak bir memlekette yaşayıp patlıcanı siz kurutuyorsanız patlıcanı yuvarlak şekilde keserek kurutun.tencereyemekleri, yoreselyemekler, sebzeyemekleri, urfa yemekleri, birecik patlicani, patlican yemegi, kuru patlican nasil yapilir, kuru patlican yemegi, patlican kavurması
Malzemeler:
40-50 adet civarında kuru patlıcan dilimi
150 - 200 gr kadar kuru domates dilimi (ben gurme212 kullandım.)
1 yemek kaşığı domates salçası
2 büyük baş soğan
1 tatlı kaşığı tuz
1/2 çay bardağı zeytinyağı
1 bağ maydanoz


Hazırlanışı:
Patlıcanları derin bir tencerede kaynayan suya atarak haşlayın.

Eğer benim gibi kuruturken tuz kullandıysanız birkaç defa kaynamış su ile değiştirmeniz gerekiyor ve de tuz kullanmayın. Çünkü tuzu içine çektiği için gerek kalmıyor ekstra tuz atmaya. Tadına baktığınızda pişene kadar haşlayın. Bir kapta zeytinyağını koyarak soğanları kavurun. Pembeleşen soğanların üzerine kuru domates ve domates salçasını ekleyin. Güzelce pişirin.
Üzerine sudan çıkarıp süzdüğünüz patlıcanları atın. Karıştırdıktan sonra kısık ateşten birkaç defa çevirin. Servis tabağına patlıcanları koyarak üzerine iri kıyılmış maydanozları ekleyerek servis yapın.

Afiyet olsun. :)

4 yorum :

  1. ellerine sağlık. çok güzel olmuş. sarımsaklı yoğurtla harika olur bence:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ablam çok sağol ama sarımsaklı yoğurt olursa onun lezzetini değiştirecektir. Mühim olan onu bu halde yemek. Asıl tadı böyle çıkıyor çünkü. Ayrıca farklı bir tat olarak denenebilir. Çok sağol. Hayırlı akşamlar. :)

      Sil
  2. Sevgili Yağmur,
    Ellerine sağlık, yemek nefis görünüyor.
    Ne yazık ki bizim oralarda sebze kurutmak gibi bir alışkanlık yok.
    Bunun en büyük sebebi ılıman bir iklimde (Batı Karadeniz-Kastamonu) olmamız.
    İstanbul'da da bu iş pek olmuyor ama çok şanslıyım ki bu tür dükkanların bol olduğu bir semtte oturuyorum, bütün sebze kurularına hemen ulaşabiliyorum.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canım,sebze kuruturum ama bu şekil hiç denemedim.Kışın yaz sebzesinin tadı bulunmuyor,kurutmak çok iyi oluyor.Ben yazdan musakkalık patlıcan kurutmuştum kaldı biraz patlıcan kavurma tarifini onlarla deneyeceğim.Çok öpüyorum,Allah'a emanet ol,sevgiler..

    YanıtlaSil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.