11 Mart 2019 Pazartesi

Kuru Asma Yaprağı Salamurası...

Asma yaprağı sevmeyen var mı bilemiyorum... Ben çıldırıyorum resmen. Annem yemeği de olur diyor ama daha denemedim. :) Seviyorum sarmasını.. Geçen yıl taze yaprak çıktığı vakit bol bol tükettim ama kışın yine canım isterse diyerek salamura yapmak istedim. Annem bir yerden öğrenmiş bana öğretti yapmasını. Tuz ve haşlama zahmeti yok. Direkt kavanozlayıp kaldırabiliyorsunuz.. :)

Öncelikle yapraklarımız kuru olmalı.. Islak olursa küf yapar ve emekleriniz zayi olur. İkincisi saplarını kopardım ben. Onlar içinde nem tuttuğu için küflenmesine sebep olacak. Güzel bir kavanoz alın. Elinizdeki yaprakların sığacağı kadar. Kapağını bir küçük tencereye koyup iyice kaynatın. Siz bir yandan fotoğraftaki gibi 7-8 tanesini bir bohça gibi 4'e katlayın. Sonra katladıkça üstüne koyarak kavanozu doldurun. En son kaynattığınız kavanoz kapağını hızlıca kurutup kapatın. Böylelikle 1-2 gün içinde sarardığını göreceksiniz. Kavanozdan çıkınca sanki yeni almış gibi kaynatıp sarabilirsiniz sarmanızı. :)
Afiyet olsun.

1 yorum :

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.