2 Mart 2013 Cumartesi

Tavuklu, ıspanaklı çorba...

Ispanağı çok seven biri olarak annemin bugün tarifi ile denediğim bu yemeği çok sevdim. Hemen tarifini sizlerle paylaşmak istedim. :)
Malzemeler:
1 tane Keskinoğlu tavuk budu
250 gr ıspanak
3 yemek kaşığı pirinç
1 baş kuru soğan
1 su bardağı haşlanmış nohut
3 yemek kaşığı zeytinyağı
1/2 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı pulbiber
1 tatlı kaşığı domates salçası


Hazırlanışı:
Ben nohut alır almaz hepsini haşlar böyle az az kullanmam gerektiğinde dolaptan çıkarır koyarım yemeğime. Tavuğu 3 litre su koyarak haşlarız. Haşlanan tavukları sudan çıkarıp ayıklar eski bir tabirle didikleriz. :) Bir tencerede zeytinyağına doğradığımız kuru soğanı atarak hafif sararıncaya kadar kavururuz. İçine salçayı atıp birkaç dolandırdıktan sonra üzerine tavuğun suyunu ekleriz. Haşlanmış nohutumuzu, pirinçi ve baharatları koyarız. Önceden ayıklayıp yıkadığımız ıspanakları doğrayıp yemeğin içine atarız. Kaynadıktan sonra kısık ateşte pirinç pişene kadar pişiririz. Suyuna ve tuzuna bakıp ocağı kapatırız. Ben az tuz kullanıyorum. Kişiler zevkine göre atabilirler.

Afiyet olsun. :)

4 yorum :

  1. Çokk sağlıklı ve lezzetli görünüyor... Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Ispanagı biraz geç, tuzu da biraz az koymayı öneriyorum ama kızarmısınız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle kızmam neden kızayım? Yemekler çok göreceli mevzular. Ayrıca ıspanak daha geç atılabilir, mantıklı. Fakat tuz zaten 1 çay kaşığı. Koca tencereye. 3 litre su demiştim tarifte. Birazı pişerken buharlaşsa 2 litre kalır. Bana göre yeterli. Herkes beğenisine göre atabilir sanıyorum... Selamlar..

      Sil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.