1 Mayıs 2014 Perşembe

Creamy Hindiba Çorbası...

Geçen yıl Nomad Tarım ile yaptığımız workshopta keşfettiğim hindibanın çorbasının tarifini sizlerle paylaşmak istiyorum. Lezzeti farklı ama çok sağlıklı bir çorba. Tavsiye ederim. :)

Malzemeler: (4 kişilik)
8 adet beyaz hindiba
2 büyük boy patates
4 pırasa
50 gr tereyağı
Maydanoz
1 litre süt
1 tatlı kaşığı süt kreması
3 yumurta
Tuz
Karabiber

Yapılışı:
Pırasaların sadece uçlarındaki beyaz kısımları kesin. Patatesleri ve hindibaları ayıklayıp temizleyin. Hindibanın dış yapraklarından süsleme için ayırın. Kalan hindibaları ve diğer sebzelerin tümünü ince halkalar halinde doğrayın. Tereyağını eritip tüm sebzeleri karıştırarak içinde 5 dakika yüksek ateşte karıştırarak kavurun. Tuz ve karabiber ekleyin. Sütü ekleyip kısık ateşte 45 dakika pişirin. Ateşten alıp mikserde köpük haline getirin. Ayrı bir kapta kremayı ve yumurta sarılarını çırpın ve çorbaya katın. İri kıyılmış maydanoz ve hindiba yapraklarıyla süsleyerek sıcak olarak sunun.

Afiyet olsun. :)

20 yorum :

  1. Daha önce hindiba hiç kullanmadım tadınıda hiç bilmiyorum ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyin mutlaka. Çorbası damak lezzetine göre beğenilerde değişiklik gösterir. Fakat çiğ olarak ben çok sevdim. :)

      Sil
  2. Yagmurcum çok degişik ve farklı bir çorba olmuş.eline saglık.g+

    YanıtlaSil
  3. Bugün hindiba ile karşılaştığım ikinci tarif tadını karşılaştığımda sorucam…
    Görüntü şahane ellerine sağlık canım …
    Afiyetler olsun…
    Hayırlı kandller…
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet mutlaka konuşalım. Farklı yemeklerde farklı tatlar oluyor. Reçelini bile yedim etkinlikte. :) Sana da hayırlı kandiller, öpüyorum. :)

      Sil
  4. maalesef hiç yemedim :( ellerine sağlık becerikli kız
    g +

    YanıtlaSil
  5. ne değişik tarifler var bilmediğimiz. :) hayırlı kandiller

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hindiba yeni yeni üretiliyor. Aslında var fakat büyük marketlerde vs var. Migros'ta bulmuştum. Nomad Tarım üretiyor. Bulabilirsen mutlaka dene ablacım. Çiğ olarakta çok lezzetli. :)

      Sil
  6. Hiç denemedim tadını da çok merak ettim sizlere afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  7. Salatasini yaparim ama corbasini yapmak hic aklima gelmedi, ellerine saglik canim cok saglikli bir tarif olmus

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım. Farklı bir tat. Demek lezzetine göre artık. :) sevgiler.

      Sil
  8. Çok değişik bir lezzet olmalı,hiç hindiba kullanmadım,ellerine sağlık Yağmurcum sanada hayırlı kandiller canım...

    YanıtlaSil
  9. Hindibağ zayıflamaya yardımcı çok şifalı bir bitki nefis görünüyor çorba ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zayıflatır mı bilmiyorum ama marul gibi tadı var. Biraz acımtırak. Ama ben çok sevdim. :) Çok sağolun.

      Sil
  10. Ellerine sağlık canım mtlaka deneyeceğim bu nefis çorbatı..

    YanıtlaSil
  11. Degisik bir corba, denemek lazim, eline saglik:)

    YanıtlaSil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.