1 Aralık 2014 Pazartesi

Börülce Salatası...


Benim memleketimde bölüce nedir. Ben size güncel adı ile tarif edeceğim. :) Böyle hafif salatalar yapan bloggerlara bakıyorur ve özeniyordum. Geçenlerde annem almış sürekli alışveriş ettiği yerden. Kızım sen bilirsin. Bak bakalım dedi. Aklıma salatası geldi. Anneme tarif ettim. Ertesi gün işten geldiğimde baktım annem yapmış. Çok lezzetli geldi tadı. Artık bloğumda bununda tarifi olmalı dedim. Buyrun tarifine :)

Malzemeler:
1 çay bardağı börülce
4-5 adet salatalık turşusu (ben kendi yaptığımı kullandım. 2 tane iri yetti)
1 tane kırmızı kapya biberi
1 baş kuru soğan
2 tane yeşil biber
1 yemek kaşığı zeytinyağı
1 limon
1 çimdik tuz
1/2 bağ maydanoz

Hazırlanışı:
Geceden börülceyi kuru fasülye ıslatır gibi ıslatın. Ertesi gün yapacağınız zaman yeni suya koyarak ocakta pişene kadar haşlayın. Haşlanan börülceleri tencereden çıkarın ve soğumaya bırakın. Turşuyu küp küp, yeşil ve kapya biberi normal doğrayın. Soğanı küp küp doğrayın. Maydanozları normal boyutlarda doğrayıp üzerine zeytinyağı, limon ve tuzu ekleyerek karıştırın. İsteğe bağlı olarak üzerine yumurta haşlayıp yuvarlak doğrayarak servis yapabilirsiniz.
Dip not: Turşu olmadan benim istediğim lezzeti bulabileceğimi sanmıyorum. Benim nazarımda turşusuz olmaz. Mutlaka ekleyin. Ya da farklı malzemelerle lezzetini artırın. :)

10 yorum :

  1. Merhaba takipçinizim benim bloğuma da bekliyorum :) www.locosmetico.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. merhabalar böyle lezzetli yiyecekleri görünce geleyim dedim. hem burdan hem de faceden takipteyim. sizi de mutlaka beklerim. http://ciziyorumdikiyorum.blogspot.com.tr
    facede de https://www.facebook.com/pages/Tasar%C4%B1mda-Nilg%C3%BCn-%C3%96zen-Ayd%C4%B1n/802433419804021?fref=ts

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar ben http://ebruliilenefistatlar.blogspot.com.tr/. Blogunuza ilk ziyaretim. Börülce salatasını 3 öğün yesem bıkmam.Çok severim.Ellerinize sağlık. Bu arada söylemeden geçemeyeceğim resimleriniz çok güzel.
    Ben de beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle ben de bıkmadan tüketebilirim. Çok teşekkürler. Sevgiler. :) Fotoğraflarımı çekemediğimi düşünmüşümdür hep. Sağolun. <3

      Sil
  4. İadeyi ziyarete geldim bu etkinlik güzel oldu gerçi sizi her zaman takip ediyorum tariflerinizi beğeniyorum, börülce salatası da çok iştah açıcı gözüküyor bende çok severim ellerinize sağlık, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pardon İsmimi yazmamışım
      Senem BABAALİ
      Senemce.mutfaksirlari.com

      Sil
  5. Günüme giderke yapmistim harika olmustu,ellerine saglik...

    YanıtlaSil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.