31 Ocak 2012 Salı

Çikolata Soslu Ruşeymli Kek...

Çikolatayı herkes gibi seviyorum. Bu tarz tatlılar bana hep çok şekerli gelmiştir ama sanıyorum bu hafif oldu. :)
Malzemeler:
3 yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
3 su bardağı un
1 su bardağı az eksiği sıvıyağ
1/2 çay bardağı ruşeym
1,5 su bardağı süt
1 kabartma tozu
1 paket vanilyaDamla Çikolata
Ceviz
Çikolatalı Sos

Yapılışı:
Yumurtaları ve şekeri yaklaşık 5 dakika yüksek hızda kabarıp krema gibi olana kadar çırpın. Sıvı yağı koyup çırpmaya devam ederek ince ince sıvı yağı akıtıp karışıma yedirin. Sonra sütü içine ekleyin. Un, kabartma tozu, ruşeym ve vanilyayı ekleyin. Sonra sıvı karışıma iyice el çırpıcısıyla karıştırın. Kek kalıbına karışımı döktükten sonra üzerine cevizi biraz el ile kırarak ve damla çikolatayı dağınık koyarak hafif karıştırıp fırına koyarız. Soğuk fırında kızarana ve kürdan batırdığınızda temiz çıkana kadar pişirin. Biraz ılındıktan sonra kalıptan çıkarıp soğumaya bırakın.

Afiyet olsun. :)

11 yorum :

  1. Canımm çok davetkar görünüyor bu kekkkk:)))kek çikolatalı oldumu hiç dayanamam:)ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Bende seviyorum çikolatalı yiyeceklere. Bir de kilo almasam... :((

      Sil
    2. Tatlım rüşeymi nerden buldun ben okadar aradım bulamadım. Ruşeymli unmu diyorsun yoksa . Bulduysan banada al anlamam :)

      Sil
    3. Canım yengem Beste almış. Sağolsun. Ben üzümü yedim, bağını sormadım. :))) Ona sorup seni ararım sonra. Öptüm...

      Sil
  2. Offf Yağmur, bu çok güzel olmuş.Maalesef 2. gün şok diyetteyim.Yaptığım pekmezli keki fazla kaçırınca , 3 gün şok yapacağım.Yoksa kilo alıyorum.Haftaya bu denenecek,ellerine sağlık.
    sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım bende diyetteyim sorma. Yapıp yiyemeyenlerdenim. :)) Öpüyorum...

      Sil
  3. ellerıne sağlık canım kek nefıs gorunuyor ruşeymlı hıc yapmadım denemek lazım,sevgıler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağlıklı olması bakımından denemek şart. :) Sağol yorum için.

      Sil
  4. ruşeymi kullanmanız gerçekten hoş hiç bir blogta göremedim.. tarifi tutturmanız ise becerinizi ortaya koyuyor galiba çünkü ruşeym kepekten daha kötüydü karışıma zor ekleniyordu diye hatırlıyorum :) ellerinize sağlık :)

    bu arada rusheim i soran arkadaşlar migros, kadıköy balık pazarı organik ürün satan yerlerde bulabilirler :)

    ----
    http://hayattanyenilikler.blogspot.com/ takip ederseniz sevinirim daha yeniyim :) biraz diyet biraz hayatın lezzetlerinden bahsetmeyi planlıyorum, umarım faydalı olabilirm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için ve ruşeymi bulma konusundaki ek bilginiz için teşekkür ederim. Sitenize hemen geliyorum. Selamlar, yine beklerim. :) Siz de beni takibe alın.

      Sil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.