2 Mart 2012 Cuma

Etli Ispanaklı Semsek (Gözleme)...


Malzemeler:
İçi İçin:
1/2 kg kıyma
1/2 kg ıspanak
2 baş soğan
1 yemek kaşığı tepeleme pulbiber
Tuz

Hamuru için:
1/2 kg un
1 çimdik tuz

Yapılışı:
Ispanakları ayıklayıp yıkarız. Kıymayı soğanla beraber kavururuz. İçine az birşey tuz atarız. Ispanağı üzerine atıp kavurmaya devam ederiz. En son pulbiberi ekleyip ocağın altını kapatırız. Soğumaya bırakırız.
Hamuru için unun içine az tuz atıp su ile karıştırarak hamur haline getiririz. Ceviz büyüklüğünde oklava ile yuvarlak açarak içine yarım ay şeklinde iç malzemeleri yayarak koyarız. Sonra hamurun boş kenarı ile üstünü kapatarak teflon tavada (yağsız tavada) veya sacda pişiririz...

Arzuya göre üzerine tereyağı sürülerek servis ederiz.

Afiyet olsun.

7 yorum :

  1. ben semsek'i poğaça olarak biliyordum demekki yöreye göre değişiyor ellerine sağlık canım,2 yane göndersen ne iyi olur:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Canın sağolsun 3 tane göndereyim. Semsek Urfa'da gözleme için denir. Gözlemeyi ben büyüyünce öğrendim. -ki ben ve ailem 2 göbektir İstanbul'dayız. :)) Öpüyorum.

      Sil
  2. içli gözlemeyi sevmeyen yoktur herhalde :) harika olmuş ellerine emeklerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Adını ilk kez duydum, ama çok kolay anlatmışsın.Ben bunu tambuğdaylı deneyeyim,Yağmur'cum. Diyetim bitsin, paket istiyorum.Sevgilerle

    YanıtlaSil
  4. harika görünüyor canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. ya yağmur hanim elinize sağlıkta semsek degil sembusek olacaktı ve onun ıspanaklısı olmaz diye biliyorum yaniliyormuyum acaba

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim. Benim aslım Şanlıurfa. Bizde semsek denir. Araştırabilirsiniz... Ayrıca ıspanaklısı her türlüsü olur... :) Selamlar...

    YanıtlaSil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.