19 Nisan 2012 Perşembe

Adana Kebap...

Havaların iyice ısınmaya başladığı şu günlerde benim gibi piknik yapmak isteyenlerin çokluğunu düşünüp evde kattığımız kıyma ile kebap tarifini vereyim dedim. Beni bilen bilir pek dışarıda yemem. Özellikle kalabalık olduğumuzda kendim evde katıp götürürüm. Hem daha lezzetli ve sağlıklı hem de maddi olarak çok daha ekonomik oluyor... :)

Öncelikle et tercihimizi koyun etinden yana kullanmak gerek. Çünkü koyun eti daha yağlı olduğu için daha lezzetli olacaktır. Ayrıca içine et çekilirken %10-15 oranında kuyruk yağı eklenirse hem pişmesi bakımından hem de lezzeti bakımından daha iyi sonuç verir. Bizim memlekette zırh diye yuvarlak ve büyük bir bıçak var. Bu bıçak ile el kıyması yapıyoruz biz bazen. O zaman et makinadan çıkmadığı için kaliteli oluyor.
Malzemeler:
1 kg kıyma
Yarım bağ maydanoz
1 yemek kaşığı isot
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
3-4 diş sarımsak
Mangal kömürü :)

Yapılışı:
Önce kıymanın içine tuzunu ve biberini atarak yoğururuz. Soğan, sarımsak ve maydanozu ince ince kıyarız. Onları da katarız. Hepsini kattıktan sonra ince Adana kebap şişine bir elimizi suya batırarak avuç içi dolusunca et alınarak baş parmağımız ile hafif bastıra bastıra şişe elimizdeki eti yayarız. Daha evvelden kaydığımız kömürün üzerindeki alev sönmüş kor ateş olan kömürün üzerine şişleri dizeriz. Sık sık çevirmemiz gerekiyor. Çünkü etin bir kenarı pişince başlıyor şişten etler dökülmeye. O nedenle ateşi gören taraf hemen çevirilecek. Ve bir süre etler donana kadar böyle devam edecek.

Ayrıca ben kebabın yanına salata olarak kıyılmış soğan salatası yapıyorum.

Afiyet olsun. :)

15 yorum :

  1. bende çok yaparım kebaptan. daha çok biz balıkçıyız ama ben adana urfa severim. Kuyruk yağı katıyorum çok güzel oluyor. Ellerinize sağlık yağmurcum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen canım. Tariftede var kuyruk yağı diye ama yukarıda metin içinde yazmıştım. Süper oluyor süper. :)))

      Sil
  2. Ayyy pikniğe gidesim geldi :(( ama bu benim için çok zor
    özelliklede eşim bukadar yoğun çalışırken imkansız pikniğe gidenler benim yerimede götürsünler bu harika kebabtan ellerine saglık ... :)lezzeti bakarakta yaşanıyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Valla kıyamam size. İnsanın yapıp kapınıza getiresi geliyor. :) Sevgiler...

      Sil
  3. Merhaba,
    Valla şahane görünüyorlar, zaten kebaba bayılırım:)Ellerinize sağlık.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyaretinize çok sevindim. Kebap seviliyor tabi Türk toplumu olarak. Bende öyle. :)) Selamlar....

      Sil
  4. Benim gibi bir et obur için dayanılmaz bir görüntü..
    Ellerine sağlık canım..
    Nefiss görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meliha'cım teşekkür ederim yorumun için. Ben yediğim yemeklere kendi lezzetimi vermeyi seviyorum. Dolayısıyla tadları istediğim gibi oluyor. En güzel sonuç bu. :)) Sonuç muhteşem.

      Sil
  5. Harika görünüyor ellerine sağlık sevgiler:))

    YanıtlaSil
  6. Çok severim görüntü iştah açıyor nefis olmuş ellerine sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  7. ellerıne sağlık canım nefıs gorunuyor

    YanıtlaSil
  8. Çocuk olunca kitaba filme zaman ayrmak zor tabii
    Benim şimdi lise 2. sınıfta
    Bu arada adana kebap çok çok güzel görünüyor.
    Ellerine sağlık arkadaşım
    Sevgilerimle
    iyi hafta sonları

    YanıtlaSil

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.