28 Ocak 2014 Salı

Tantuni...

Annem Mersin'li malum. Çocukken hep yapardı annem. Büyüdüm baktım birçok firma bu işi kurumsal olarak yapmaya başladı. Başarılı firmalarda var Mmy Tantuni gibi. Ben dışarı çıkamadığım ve canım istediği zaman kendim yapıyorum. Sizinde beğeneceğinizi düşünüyorum. :)
tantuni, yoreselyemekler, et yemekleri, evde tantuni yapimi, pratik tantuni, mersin tantuni yapilisi, etyemekleri, evde tantuni,
Malzemeler:
1 kg kıyma
Tuz
Az karabiber
Pulbiber

Garnitürü için:
Taze sarımsak
Taze soğan
Kıvırcık - Marul
3-4 tane yeşil biber
1 bağ maydanoz


Hazırlanışı:
Kıymayı az sıvı yağ ile sacda veya teflonda kızartırız. Piştikten sonra üzerine baharatlarını atıp ocağı kapatırız. Tüm yeşillikleri güzelce yıkayıp doğrarız. Aslında domateste koymak gerekiyor. Fakat kışın domates yemediğim için artık domateslisini yazın fotoğraflayıp paylaşacağım. :) Ekmek içinde ben yine her zamanki gibi evde lavaş hazırlıyorum. Lavaş tarifi için tık. Yukarıdaki fotoğrafta olduğu gibi dürüm yaparak yiyebilirsiniz. :) Normalde eti pişirdiğimizde ekmeği ete bastırıp eti öyle koymak gerekiyor. Ben fotoğraflayamadım. Artık siz öyle yapıverin.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Yine beklerim.